Iranian Agriculture News Agency

سرمایه گذاری ۵ هزار میلیارد تومانی برای توسعه گلخانه ها در کشور/ چابهار گلخانه طبیعی ایران است

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: نوار ساحلی سیستان و بلوچستان در محدوده چابهار و کنارک با توجه به آب و هوای مساعد و بهاری به عنوان گلخانه طبیعی ایران مطرح است و باید گلخانه ها در این محدوده ایجاد شود.

سرمایه گذاری ۵ هزار میلیارد تومانی برای توسعه گلخانه ها در کشور/ چابهار گلخانه طبیعی ایران است

به گزارش ایانا به نقل از ایرنا، محمدعلی طهماسبی در چابهار اظهار داشت: کشت گلخانه ای به دلیل سودآوری، مصرف کم آب و محصول دهی بالا مورد تاکید وزارت جهادکشاورزی است و برای توسعه آن حمایت های لازم را انجام خواهد داد.

وی بیان کرد: چابهار و کنارک با میانگین دمای ۱۶ تا ۳۲ درجه بهترین موقعیت برای ایجاد گلخانه را دارند و میزان تابش و خاک این منطقه نیز از سایر نقاط ایران برای گلخانه بهتر است.

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی افزود: چابهار محور توسعه شرق کشور است و جایگاه مناسبی در توسعه و آبادانی ایران اسلامی دارد به همین دلیل رهبر معظم انقلاب از آن به عنوان گنج پنهان یاد کرده است.

وی ادامه داد: کشت میوه های گرمسیری و گلخانه در نوار ساحلی سیستان و بلوچستان از برنامه های اصلی وزارت جهادکشاورزی است و برای این اقدام تمامی زمینه‌ها را فراهم و حمایت می‌کنیم.

طهماسبی تصریح کرد: هم اینک پنج هزار و ۸۰۰ هکتار گلخانه با سرمایه گذاری پنج هزار میلیارد تومان در حال انجام است و بزودی شاهد ایجاد هزاران شغل و هزاران تن محصول خواهیم بود.

وی گفت: گلخانه ۲۲ هکتاری در روستای گوردیم کنارک با همت شرکت «کشت و صنعت مکران» امروز کلنگ زنی شده و امیدواریم شاهد توسعه کشت گلخانه ای و میوه های گرمسیری در منطقه باشیم.

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: کشت انواع محصولات گرمسیری و گلخانه ای بویژه اناناس می تواند به مشکل اشتغال و توسعه این منطقه کمک کند.

وی از استاندار سیستان وبلوچستان، فرمانداران و مسئولان دستگاههای اجرایی خواست به کشت گلخانه ای کوچک و خانگی و ترویج این کشت سودآور کمک کند تا بتوان به توسعه اشتغال و تولید اقدام کرد.

طهماسبی بر شیرین سازی آب دریا و انتقال به زمین های کشاورزی و کشت های گلخانه ای تاکید کرد و گفت: هموار کردن راههای سرمایه گذاری در این منطقه باید آسانتر شود تا شاهد رونق این منطقه باشیم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید