Iranian Agriculture News Agency

مدیر صنایع‌ تبدیلی جهادکشاورزی استان یزد خبر داد:

صادرات محصولات فرآوری شده استان یزد به کشورهای همسایه

مدیر صنایع‌ تبدیلی وغذایی سازمان جهادکشاورزی استان یزد، از صادرات انواع فرآورده‌های کنجدی، محصولات لبنی به ویژه دوغ و پودر آب پنیر، غذاهای آماده و نیمه آماده از جمله: فلافل، الویه و انواع کنسرو گوشت مرغ و ماهی، انواع خشکبار و همچنین میوه‌جات و صیفی جات سورت و بسته بندی شده به کشورهای همسایه خبر داد.

صادرات محصولات فرآوری شده استان یزد به کشورهای همسایه

علیرضا طاقه باف در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا در یزد، گفت: تاکنون در بخش صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی 301 واحد تولیدی با اشتغالزایی مستقیم4951 نفر و غیرمستقیم حدود 14500 نفر در سطح استان به بهره‌برداری رسیده که موجب جذب بیش از یک میلیون تن محصولات خام کشاورزی شده است.    

طاقه باف افزود: این مدیریت در حوزه صنایع لبنی، کشتارگاه‌های صنعتی دام و طیور، ترمینال‌های ضبط و فرآوری پسته، تولید انواع فرآورده‌های گوشتی و غذاهای آماده و نیمه آماده، تولید انواع فرآورده‌های کنجدی، فرآوری و بسته بندی میوه جات و محصولات گلخانه ای، تولید خوراک دام و طیور و آبزیان، سایر صنایع فرآوری و بسته بندی از جمله: تولید کنسرویجات، ترشیجات و شوریجات، مربا، پودر ژله و.... و همچنین ایجاد انواع سردخانه‌های ذخیره‌ای اقدامات قابل توجهی را در سطح استان و کشور انجام داده است.

طاقه باف گفت: از سال 1392 تا کنون تعداد واحدهای تولیدی صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی رشد 2 برابری داشته است و تعداد آن از 147 واحد تا انتهای دی ماه 97 به 301 واحد رسیده به طوری که اشتغال 2225 نفر را به 4951 در این بخش رسانده است و خوشبختانه جذب محصولات خام کشاورزی در این واحدها از 443هزار تن به بیش از یک میلیون تن رسیده که در اشتغال و جذب محصولات خام از سال 92 تا کنون رشد 2 برابری مشهود است. 

طاقه باف، این رشد چشمگیر در سرمایه‌گذاری، اشتغال و افزایش جذب و ظرفیت تولید را چیزی به جز برنامه‌ریزی، اولویت‌بندی سرمایه‌گذاری در بخش صنایع کشاورزی و همچنین تسهیلات پرداختی توسط دولت تدبیر و امید ندانست.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید