Iranian Agriculture News Agency

در نشست سازمان فائو با وزرای ۷۰ کشور مطرح شد:

ضرورت بکارگیری از نوآوری در تکنولوژی برای بخش کشاورزی

دیگر زمان آن رسیده که سرعت بکارگیری از نوآوری در تکنولوژی در بخش کشاورزی بالا رود. به گفته حوزه گراتزیانو دا سیلوا٬‌ مدیر کل سازمان فائو٬ روش‌های رسیدن به این هدف باید به‌گونه‌ای باشد که تولیدکنندگان مواد غذایی مورد نیاز میلیون‌ها نفر در سراسر دنیا به ایجاد تغییر تشویق شوند.

ضرورت بکارگیری از نوآوری در تکنولوژی برای بخش کشاورزی

گراتزیانو دا سیلوا که به همراه وزرای کشاورزی بیش از ۷۰ کشور و مسئولان سازمان‌هایی مانند بانک جهانی٬ سازمان همکاری و توسعه اقتصادی و بانک توسعه آفریقایی برای شرکت در نشستی در برلین گرد هم آمده بودند٬ می‌گوید: «فائو با مبتکران دیجیتالی همکاری می‌کند تا ابزار جدیدی را در اختیار کشاورزانی قرار دهد که در مناطق روستایی زندگی می‌کنند. ما به مدیریت خوب و قوانین درست برای حمایت از این ایده‌ها نیاز داریم. بنابراین فائو به کشورهایی که نیاز به حمایت دارند کمک می‌کند تا بتوانند از این فناوری‌های جدید برای دیجیتالی شدن کشاورزی استفاده کنند».

به گفته گراتزیانو دا سیلوا در نشست انجمن جهانی غذا و کشاورزی٬ برای اینکه مطمئن شویم همه می‌توانند از فناوری دگرگون‌کننده دیجیتالی استفاده کنند باید همه مخصوصا نسل جوان در مناطق روستایی را تشویق کرد تا بتوانند بهره‌وری را بالا ببرند و سهم‌شان را در بازار افزایش دهند.

سازمان فائو مدت‌هاست که توسعه استفاده از روش‌های دیجیتالی را مخصوصا در زمینه‌هایی مانند توسعه خدمات٬ اطلاعات هواشناسی٬ کنترل بیماری و حشرات٬ اطلاعات بازار٬ بیمه٬ مدیریت منابع طبیعی و برنامه‌های حمایت اجتماعی را ترویج می‌کند که به راحتی٬ با هزینه کم و به صورت پایدار قابل اجرا هستند. به گفته گراتزیانو دا سیلوا سرمایه‌گذاری برای نسل جوان نه فقط به عنوان افرادی که از آن سود می‌برند بلکه در آن نقشی داشته باشند بسیار مهم است.

اقدامات فائو

فائو پروژه‌های بسیاری برای استفاده از فناوری‌های جدید دارد تا نسل جوان کشاورز در جهان در حال توسعه را جذب کند. مثلا فائو استفاده از پهپادهای خودکار را راه‌اندازی کرده تا بلایای طبیعی آسیب‌های کمتری به کشاورزان فیلیپینی برساند و بتوانند هجوم حشرات را کنترل کنند.

علاوه بر آن پروژه یک میلیون آب‌انبار در منطقه ساحل آفریقا٬ به منظور جمع‌آوری و ذخیره‌سازی آب باران برای افزایش کیفیت مواد غذایی و امنیت غذایی راه‌اندازی شده تا دسترسی به آب آشامیدنی سالم افزایش یابد. این پروژه همچنین به افزایش فرصت‌های شغلی و درآمد مردم آن منطقه کمک می‌کند.

فائو همچنین ۴ اپلیکیشن برای تلفن‌های همراه هوشمند در رواندا و سنگال راه‌اندازی کرده که اطلاعات لحظه‌ای از کنترل بیماری‌های دام٬ استراتژی‌های خوراک‌دهی٬ مواد مغذی٬ پیش‌بینی آب و هوا در اختیار کشاورزان قرار می‌دهد. این اپلیکیشن‌ها اطلاعات مستقیمی از قیمت محصولات کشاورزی در بازار می‌دهند.

در واکنش به هجوم حشره Fall Armyworm که می‌توانند محصولاتی مانند ذرت را از بین ببرند٬‌ سازمان فائو اپلیکیشنی را به سرعت طراحی کرد که به کشاورزان این امکان را می‌داد اطلاعاتی درباره زمین خود به اشتراک بگذارند تا سیستم‌های هشداردهنده زودهنگام و استراتژی‌های مربوطه را تقویت کنند. آنها همچنین اپلیکیشن دیگری با استفاده از تکنولوژی صدا راه‌اندازی کرده‌اند که می‌توانند بدون استفاده از اینترنت هم کار کنند و درباره اینکه آیا این حشرات مسئول از بین رفتن محصولات بوده‌اند یا نه هشدار دهند.

فائو با همکاری مستقیم با بخش خصوصی مخصوصا شرکت گوگل به منظور توسعه نقشه‌برداری جغرافیایی توانسته میزان راندمان استفاده از آب و اطلاعات مربوط به مواد مغذی را در اختیار کشاورزان آمریکای مرکزی قرار دهد.  

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید