Iranian Agriculture News Agency

استاندار کهگیلویه و بویراحمد وعده داد:

کاهش حذف آمار بازمانده از تحصیل با توسعه مدارس شبانه‌روزی

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در بازدید از دبیرستان شبانه روزی دخترانه حضرت فاطمه الزهرا(س) سرآبتاوه اظهار کرد: هیچ دانش آموزی نباید به خاطر نبود امکانات از تحصیل باز بماند.

کاهش حذف آمار بازمانده از تحصیل با توسعه مدارس شبانه‌روزی

به گزارش ایانا، احمدی در جمع دختران دانش آموز عشایر، گفت: از حضور در میان دختران محجوب، بزرگ و شریف استان خرسندم.

او با بیان اینکه دختران عشایر فرزندان پاک ترین و شریف ترین مردان و زنان این دیار هستند، اظهارکرد: باید به پاس قدردانی از زحمات پدران و مادران زحمتکش خود در مسیر دانش اندوزی به نسبت سایرین ساعی‌تر باشید.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تسلیت دهه اول فاطمیه، خاطرنشان کرد: تاریخ نظیر حضرت فاطمه (س) را به خود ندیده است.

احمدی با بیان اینکه فاطمه زهرا(س) همسر مردی است که جامعه شناسان دنیا در عدالت و آزادگی آن تردیدی ندارند، تصریح کرد: بی بی دو عالم رهروی می خواهد که ادامه دهنده سبک زندگی ایشان باشد.

او بر درک هدف و فلسفه دو دهه ایام سوگواری حضرت فاطمه (س)  تاکید کرد و ادامه داد: منزلت و جایگاه زن را باید از اندیشه و سیره عملی آن حضرت بیاموزیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به وجود تنوع اقوام در ایران اسلامی، عنوان کرد: تاریخ این سرزمین بسیار کهن است. اگر در گذشته امکانات و ابزارهای مدرن امروزی وجود نداشت اما برادری و انسانیت مهمترین دستاورد تمدن کهن ایران و ایرانی است.

وی با بیان اینکه ایرانی ها انسان های اصیلی هستند، بیان کرد: با عزت، تلاش و از خودگذشتگی ایران عزیز را ساختیم اما این نوآوری ها در برابر پاکدامنی و عزت عشایر قابل مقایسه نیست.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد اظهارکرد: در دنیای غرب ابتدا راه و جاده را در روستاها توسعه دادند تا از تولید حمایت کنند ولی ما برای شهرها جاده ایجاد کردیم و همین مسئله موجب شد سال ها امکانات اولیه مورد نیاز خود را از کشورهای دیگر وارد کنیم. ما باید اکنون آرام آرام آنچه از امکاناتی که داریم را به دل روستاها و نقاط عشایری برده و زیرساخت های لازم را در روستاها ایجاد و تقویت کنیم.

وی تصریح کرد: باید تمامی مسئولان به صورت شبانه روزی تلاش کنند تا امکانات لازم برای ایجاد فضای بهتر آموزشی، خوابگاه استاندارد و وسایل کمک آموزشی را در اختیار ناب ترین انسان های روی کره زمین که همان دانش آموزان عشایری هستند، قرار دهند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: معاون عمرانی استانداری هماهنگی های لازم جهت تسریع پروژههای دانش آموزان عشایری با بنیاد برکت  را انجام خواهد داد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید