Iranian Agriculture News Agency

حبیب‌الله نیکزادی‌پناه عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در گفت‌و‌گو با ایانا :

بسته ویژه مجلس برای حمایت از کشاورزان

تدوین بسته‌ای جامع برای کشاورزان در صورت موافقت کمیسیون تلفیق /ضرورت ترمیم بودجه بخش کشاورزی

حبیب‌الله نیکزادی‌پناه عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی«ایانا» از برنامه مجلس برای حمایت از بخش کشاورزی خبرداد و تاکید کرد: در کمیسیون کشاورزی و منابع طبیعی بسته‌ جامع و کاملی در نظر گرفته شده که در صورت موافقت کمیسیون تلفیق کمک بزرگی به بخش کشاورزی خواهد بود.

 بسته ویژه مجلس برای حمایت از کشاورزان

نیکزادی‌پناه با بیان‌اینکه بودجه سال آینده بخش کشاورزی بودجه مناسبی نیست، اضافه کرد:هرچند دولت در لایحه بودجه سال آینده به بخش کشاورزی نگاه ویژه‌تری داشته است اما دربخش کالاهای اساسی و زیربنایی تغییر خاصی ایجاد نشده است.

این نماینده مجلس با اشاره به‌اینکه بودجه سال آینده انتظار نمایندگان به ویژه اعضای کمیسیون بخش کشاورزی را برآورده نکرده است، اضافه کرد:انتظار ما این بود که دولت با توجه به گستردگی و نیاز جدی منابع برای بهبود وضعیت بخش کشاورزی اعتبار کافی و لازم را برای این بخش در نظر بگیرد اما متاسفانه این اتفاق نیفتاد.

نیکزادی‌پناه از برنامه مجلس برای حمایت از بخش کشاورزی خبرداد و تاکید کرد: در کمیسیون کشاورزی و منابع طبیعی بسته‌ جامع و کاملی در نظر گرفته شده است که در صورت موافقت  کمیسیون تلفیق کمک بزرگی به بخش کشاورزی خواهد بود.

او با اشاره به اینکه این بسته خارج از بودجه‌ دولت و برای حمایت از بخش کشاورزی است، اضافه کرد: در صورت تصویب،قرار است رقمی از صندوق توسعه ملی با اذن مقام معظم رهبری  برای بحث آبخوان‌داری، آبخیزداری ، نگهداری قنوات، ریزگردها، انتقال آب از سدها و کانال‌های زیر سد تخصیص داده شود.

نیکزادی‌پناه همچنین گفت: امیدواریم همکاران ما در کمیسیون تلفیق از پیشنهادهای نمایندگان مجلس برای ترمیم بودجه بخش کشاورزی دفاع کنند و منابع خوبی را در کمیسیون برای این بخش مصوب کنند.

او با اشاره به اینکه تصویب بسته جامع کشاورزی بستگی به نظر نمایندگان مجلس دارد، گفت: خوشبختانه از آنجا که بخش کشاورزی برای نمایندگان مجلس از اهمیت بسزایی برخوردار است و در خیلی از استان‌ها کشاورزی،دامداری و عشایری قطب اقتصاد است، طبیعتا نمایندگان مردم با تصویب چنین بسته‌ای برای حمایت از بخش کشاورزی موافقت خواهند کرد.

نیکزادی‌پناه با بیان‌اینکه بخش کشاورزی یکی از بخش‌های مهم اقتصادی کشور است، گفت: با توجه به اینکه تامین نیازهای غذایی جامعه برعهده بخش کشاورزی است، حمایت از این بخش هم  وابستگی به واردات را کاهش می‌دهد و هم قدرت ما را در جامعه جهانی بیشتر می‌کند.

این نماینده مجلس تاکید کرد: علاوه براین؛ توجه دولت به بخش کشاورزی موجب می‌شود هم ارز کمتری از کشور خارج شود و هم نیاز این بخش راحت‌تر تامین شود.

او اضافه کرد:با توجه به اهمیت بخش کشاورزی ضرورت دارد دولت  همچون کشورهای دیگر به بخش کشاورزی بیش از پیش توجه کند.

این نماینده مجلس در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره بودجه انقباضی بخش کشاورزی در شرایط تحریم نیز توضیح داد: در شرایط تحریم‌ و جنگ اقتصادی لازم است دولت منابع لازم را برای تامین نیازهای غذایی جامعه تامین کند و اطمینان لازم را برای تولیدکنندگان  فراهم کند تا آنها امید بیشتری برای تولید داشته باشند.

نیکزادی‌پناه همچنین اضافه کرد: امروز با تلاش وزیر جهاد کشاورزی و همکارانش در این وزارتخانه در بخش کالاهای اساسی چون گندم  خودکفا شده‌ایم و قادر هستیم بخشی از نیازهای غذایی جامعه از جمله گوشت، تخم مرغ و شیر را با اتکا به نیاز داخلی تامین کنیم و این را باید به فال نیک گرفت.

او در پایان ابراز امیدواری کرد که منابع مورد نیاز بخش کشاورزی به گونه‌ای تامین شود که این بخش پویاتر و چابک تر از قبل بتواند نیازهای غذایی جامعه را تامین کند.  

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید