Iranian Agriculture News Agency

علی ابراهیمی عضو کمیسیون کشاورزی در گفت‌وگو با «ایانا»

رقم‌های بودجه پاسخگوی نیاز بخش کشاورزی نیست/ بودجه بخش کشاورزی نباید انقباضی باشد

روش‌های سنتی دربخش کشاورزی برچیده شود

علی ابراهیمی عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی«ایانا» درباره تغییرات بودجه بخش کشاورزی در لایحه بودجه 98 گفت: رقم‌هایی که در لایحه بودجه کشاورزی در نظر گرفته شده است پاسخگوی نیاز این بخش نیست.

رقم‌های بودجه پاسخگوی نیاز بخش کشاورزی نیست/ بودجه بخش کشاورزی نباید انقباضی باشد

او تاکید کرد: تصور من براین است که لایحه‌ای که در تمامی حوزه‌ها به ویژه حوزه کشاورزی تنظیم شده است، بیشتر تقلید از بودجه سنواتی سال‌های قبل و رتق و فتق امورات دولتی است.

ابراهیمی با بیان‌اینکه قدرت خرید مردم به شدت کاهش یافته است، گفت: بودجه تنظیم شده در راستای افزایش قدرت خرید مردم نیست و نمی‌تواند راهگشا باشد.

به گفته او؛ رقم‌هایی که در لایحه بودجه کشاورزی در نظر گرفته شده است پاسخگوی نیاز این بخش نیست.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس همچنین اضافه کرد: هر چقدر در بخش کشاورزی رقم کمتری تخصیص داده شود، زیانش متوجه کشور خواهد بود.

او اضافه کرد: یکی از مشکلاتی که وجود دارد این است که دولت همچنان به روش‌های سنتی چون حمایت‌‌های یارانه‌‌ای و تخصیص ارز به کالاهای اساسی ادامه می‌دهد که این روش‌ها بیشتر موجب هدررفت منابع می‌شود.

ابرهیمی درباره انقباضی بودن بودجه بخش کشاورزی در شرایط تحریم نیز توضیح داد: بودجه بخش کشاورزی به هیچ‌عنوان نباید انقباضی شود چرا که کشاورزی تنها بخشی است که می‌تواند بخشی از رشد اقتصادی را جبران کند؛ اتفاقی که در سال‌های قبل نیز رخ داد.  

او با بیان‌اینکه روش‌های سنتی دراین بخش نیز باید برچیده شود، گفت: با شکل فعلی نمی‌توان توقع رشد و توسعه دراین بخش را داشت.

ابراهیمی درباره بودجه صندوق بیمه کشاورزی نیز توضیح داد: صندوق بیمه کشاورزی به جز بخش طیور نتوانسته رغبت بالایی ایجاد کند چون غرامت‌ها متناسب با بودجه تخصیصی نیست.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید