Iranian Agriculture News Agency

درچهل سال گذشته؛

تولید گوشت مرغ در استان قزوین 5 برابر افزایش داشته است

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین گفت: درچهل سال گذشته تولیدمرغ در واحدهای طیور گوشتی این استان بیش از 5 برابر افزایش داشته است .

تولید گوشت مرغ در استان قزوین  5 برابر افزایش داشته است

فاطمه خمسه در گفتگو با خبرنگار ایانا در قزوین، افزود: با اقدامات انجام شده توسعه بخش‌های مختلف کشاورزی به ویژه دام و طیور و کشاورزی در این مدت رشد چشمگیری به ویژه در زمینه تولید مواد پروتئینی  و محصولات کشاورزی در استان  داشته است  .

به گفته خمسه، در قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، تولید گوشت مرغ در استان قزوین یازده هزار تن در سال بود که تولید این محصول در 40 سال گذشته با حمایت‌های دولت‌ها و تمایل سرمایه‌گذاری دراین بخش به بیش از 60 هزار تن در سال افزایش یافته است.

خمسه گفت: در مدت یادشده ظرفیت واحدهای طیور استان از دو میلیون و 550 هزار قطعه مرغ گوشتی به بیش از 10 میلیون قطعه رسیده است  که در 40 سال گذشته تولید و ظرفیت مرغداری‌های استان بین  4 تا 5  برابر افزایش داشته است.

 رئیس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین اضافه کرد: حدود 30درصد واحدهای طیور گوشتی استان مربوط به قبل از انقلاب و 70 درصد بعداز انقلاب مجوز فعالیت دریافت کرده‌اند.

خمسه درباره وضعیت تولید تخم مرغ در چهل سال گذشته گفت: تولید تخم مرغ در اوایل انقلاب در واحدهای تخم‌گذار استان 34 هزار تن در سال بود که تولید این محصول با افزایش نسبی بیش از 70هزار تن در سال 97رسیده است .

وی، بهینه‌سازی مصرف سوخت در واحدهای  پرورش طیور، تغییر سیستم گرمایشی از چهار شاخ به هیتر،  بهسازی و نوسازی واحدهای  طیور گوشتی و تخم‌گذار و نیز تجهیز واحدهای زیربخش به تجهیزات نوین را از جمله اقدامات برای افزایش تولید واحدهای طیور استان اعلام کرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید