Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان یزد اعلام کرد:

صرفه‌جویی 6 میلیون مترمکعب آب با افتتاح 79 پروژه کشاورزی

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان یزد اعلام کرد: به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، 79 پروژه بخش کشاورزی با اعتباری نزدیک به 160 میلیارد تومان در استان به بهره‌برداری می‌رسد.

صرفه‌جویی 6 میلیون مترمکعب آب با افتتاح 79 پروژه کشاورزی

سید جمال سجادی پور در گفتگو با خبرنگار ایانا در یزد،  مهمترین اهداف اجرای این پروژه‌ها را صرفه‌جویی در مصرف آب، افزایش کمی و کیفی تولیدات، ایجاد اشتغال وافزایش درآمد کشاورزان عنوان کرد و گفت: برای اجرای این طرح‌ها  و پروژه‌ها 1596043 میلیون ریال هزینه شده که زمینه اشتغال 476 نفر بطور مستقیم و 603 نفر بطور غیرمستقیم فراهم شده است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی افزود: طرح‌ها و پروژه‌هایی که دردهه فجر به بهره‌برداری می‌رسند، شامل 29 پروژه در زمینه آب و خاک،22 پروژه در زمینه تولیدات دامی، 17 پروژه در زمینه تولیدات گیاهی، 10 پروژه در زمینه صنایع تبدیلی ویک پروژه در زمینه تعاون روستایی است.

به گفته سجادی‌پور،ازمجموع اعتبارات هزینه شده 7 درصد از اعتبارات دولتی، 35 درصد تسهیلات و 58 درصد نیز آورده‌های شخصی سرمایه‌گذاران بوده است.

وی خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح‌ها علاوه بر افزایش 55هزارتنی جذب موادخام در صنایع تبدیلی، افزایش 2568 تنی در تولید محصولات دامی و 1698 تنی درتولیدات گلخانه‌ای و گیاهان دارویی بیش از 6 میلیون مترمکعب در مصرف آب کشاورزی صرفه‌جویی خواهد شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید