Iranian Agriculture News Agency

قائم مقام سازمان جهادکشاورزی استان تهران:

تسریع در اجرای طرح کاداستر ضروری است

قائم مقام سازمان جهادکشاورزی استان تهران، بر لزوم اهتمام ویژه برای تسریع دراجرای طرح کاداستر در اراضی کشاورزی استان تاکید کرد.

تسریع در اجرای طرح کاداستر ضروری است

به گزارش خبرنگار ایانا در تهران، کیومرث شهبازی درجلسه بررسی عملکرد مشاوران طرح کاداستر که با حضور معاون دفتر مهندسی و حدنگاری اراضی کشاورزی، مدیر امور اراضی و مدیر اداره کاداستر و تمامی شرکت‌های تحت قرارداد برگزار شد، گفت: مشاوران طرح با بازدیدهای میدانی و برگزاری جلسات با مدیران شهرستان‌ها برای رفع مسائل و مشکلات موجود در اجرای هرچه سریع‌تر پروژه‌های خود کوشا باشند.

شمس، معاون دفتر مهندسی و حدنگاری اراضی کشاورزی در این جلسه اظهار کرد: تثبیت مالکیت زمین‌های کشاورزی، برنامه‌ریزی برای مدیریت یکپارچه اراضی، صدور اسناد مالکیت، شناسنامه‌دار کردن و مدیریت بهینه زمین‌های کشاورزی و سیاست‌گذاری برای الگوی کشت از مهمترین اهداف اجرای طرح کاداستر در اراضی کشاورزی است.

وی با بیان اینکه قانون جامع کاداستر کشور بهمن سال 93 در مجلس شورای اسلامی تصویب شد، اظهار کرد: رفع تداخل زمین‌های کشاورزی با اراضی ملی، پاسخ سریع به استعلامات کشاورزان، شناسایی چاه‌های مجاز و غیرمجاز در سطح شهرستان و آگاهی از تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی از دیگر اهداف اجرای این طرح است.

مدیر اراضی سازمان جهادکشاورزی استان تهران از همه کشاورزان، دهیاران، اعضای شوراهای اسلامی روستاها خواست تا همکاری مورد نیاز را با همه عوامل شرکت‌های مهندسان مشاور در تکمیل فرم‌های اطلاعات توصیفی مربوط به قطعات زمین‌های خود انجام دهند.

در این جلسه، هر مشاور به طور جداگانه توضیحاتی از میزان پیشرفت کار و مشکلاتشان را عنوان کردند و مقرر شد از هفته آینده جلسات پی در پی جهت رفع موانع و پیشبرد کار با هماهنگی و همکاری مدیران شهرستان‌ها برگزار شده و بازدیدهای میدانی انجام شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید