Iranian Agriculture News Agency

با حضور وزیر جهاد کشاورزی:

۱۰۶ پروژه آبخیزداری استان چهارمحال و بختیاری افتتاح شد

ایانا-کشاورزی: امسال برای اجرای طرح‌ های آبخیزداری و آبخوان‌ داری در استان 227 میلیارد ریال اختصاص یافت و این میزان اعتبار برای 149 طرح در 30 حوزه آبخیز هزینه شد.

۱۰۶ پروژه آبخیزداری استان چهارمحال و بختیاری افتتاح شد

با حضور وزیر جهاد کشاورزی در پروژه پخش سیلاب کلامویی شهرستان لردگان، به طور همزمان 106 پروژه آبخیزداری استان چهارمحال و بختیاری افتتاح شد.

به گزارش ایانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور، علی محمدی مقدم مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان چهارمحال و بختیاری در آیین افتتاح پروژه‌های آبخیزداری استان اعلام کرد: برای اجرای این پروژه ها 175 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

او گفت: امسال برای اجرای طرح‌ های آبخیزداری و آبخوان‌ داری در استان 227 میلیارد ریال اختصاص یافت و این میزان اعتبار برای 149 طرح در 30 حوزه آبخیز هزینه شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری کاهش روان آب‌ها، نفوذ آب در سفره‌های زیرزمینی و جلوگیری از سیلاب و فرسایش خاک را از مزایای اجرای این طرح‌ها عنوان کرد.

استاندار چهارمحال و بختیاری نیز در این آیین از اختصاص 10 درصد بودجه آبخیزداری کشور به استان چهارمحال و بختیاری خبر داد.

اقبال عباسی افزود: اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری با توجه به کاهش بارش و خشکسالی‌های اخیر مهم و ضروری است.

او گفت: توجه به بخش آبخیزداری و کشاورزی از راه‌های توسعه استان و رفع معضل بیکاری است.

بر اساس این گزارش، تاکنون 2 هزار بند ملاتی، 80 بند خاکی، 314 گابیون، 7 مورد آبگیر، 100 سد خشکه چین، 16 مورد کف بند و سد زیرزمینی در بخش آبخیزداری منابع طبیعی استان اجرا شده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید