Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دره شهر

توسعه کشت باقلا در مزارع شهرستان دره‌شهر

مدیر جهادکشاورزی شهرستان دره‌شهر گفت: در سال زراعی جاری ۵۰۰ هکتار از اراضی مستعد و حاصلخیز کشاورزی این شهرستان زیر کشت باقلا رفته است.

توسعه کشت باقلا در مزارع شهرستان دره‌شهر

طیار فیلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا اظهار کرد: روش کاشت این محصول به صورت کاملا مکانیزه و در برخی مناطق نیمه مکانیزه بوده و برای کاشت آن خدمات قابل توجهی به کشاورزان باقلا کار این شهرستان از جمله تهیه کودهای شیمیایی فسفاته و از توصیه های فنی و انتقال دانش فنی کارشناسان و مربیان کشاورزی برگزاری کلاس های آموزشی ترویجی تهیه ماشین آلات و ادوات دنباله بند کشاورزی ویژه کشت محصول ارائه شده است .

وی مناطق عمده کشت این محصول را عمدتاً روستاهای تابعه بخش ماژین برخی روستاهای بخش مرکزی در شهر از جمله حوزه دهستان ارمو و بخشی از روستاهای دهستان زرین دشت عنوان کرد و گفت: ارقام کشت شده این محصول از نوع سرازیری و شاخ بزی است.

فیلی افزود: محصول باقلا باعث بهبود شرایط کشت بعدی می شود و ضمن تاثیر گذاری در کاهش علف های هرز قابلیت تثبیت ازت در خاک و محصول بسیار مفیدی در تناوب با سایر محصولات محسوب می شود.

 فیلیخاطرنشان کرد: با توجه به درامدزایی با قلا و بازار مناسب فروش در بازارهای داخلی کشور کشت این محصول باعث اشتغال‌زایی و افزایش درآمد اقتصادی خانوار می‌شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید