Iranian Agriculture News Agency

معاون وزیر جهاد کشاورزی:

امهال سه ساله وام‌های کشاورزان خسارت‌دیده هنوز اجرا نشده است

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفته است: هنوز وام کشاورزان خسارت دیده امهال نشده است.

امهال سه ساله وام‌های کشاورزان خسارت‌دیده هنوز اجرا نشده است

به گزارش ایانا ؛ براساس مصوبه هیات وزیران قرار بود وام کشاورزان خسارت‌دیده به مدت سه سال امهال می‌شد اما بنا به گفته‌های محمدعلی طهماسبی، این مصوبه هنوز اجرایی نشده است.

او که در حاشیه مراسم نمایشگاه کود، سم و نهادهای کشاورزی در بوستان گفتگو تهران در جمع خبرنگاران صحبت می‌کرد؛ درباره پرداخت خسارت سرمازدگی باغات اضافه کرده است:‌ باغاتی که بیمه بودند خسارتشان را پرداخت کرده‌اند و مصوبات امهال سه ساله کشاورزان هنوز اجرایی نشده و ما منتظر اجرای آن هستیم.

پیش از این نیز هیأت وزیران در جلسه 18 آذر 97 به پیشنهاد مشترک وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی و کشور و سازمان برنامه و بودجه کشور، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به استناد اصل 138 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران امهال وام کشاورزان خسارت دیده را تصویب کرد که توسط معاون اول رئیس جمهور به بانک‌های عامل ابلاغ شد.

بخشنامه‌ای هم با همین مضمون در ششم شهریور 97 توسط اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور  به وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی، امور اقتصاد و دارایی کشور، سازمان برنامه و بودجه کشور و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران ابلاغ شد و  بانک‌های عامل موظف شدند ضمن بخشودگی سود، کارمزد و جرایم وام‌های سررسیده شده، خسارت‌دیدگان بخش کشاورزی ناشی از حوادث غیرمترقبه تا تاریخ ابلاغ این تصویب‌نامه اصل تسهیلات دریافتی آنان را به مدت سه سال امهال کنند.

نورمحمد تربتی‌نژاد سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی  نیز از تعیین تکلیف امهال وام کشاورزان خبرداده و گفته بود: نمایندگان بانک مرکزی، سازمان برنامه و بودجه کشور، وزارت جهاد کشاورزی، بانک کشاورزی صورت جلسه‌ای منعقد کرده‌اند و در آن آمده است که بانک‌های عامل موظف هستند ضمن بخشودگی سود، کارمزد و جرائم تسهیلات دریافتی خسارت دیدگان کشاورزی که در سال زراعی ۹۶-۹۷ دچار حوادث غیرمترقبه شده‌اند و تاریخ سر رسید بدهی آنها از تاریخ ۱فروردین ۹۶ تا ۱اسفند ۹۷ تسهیلات دریافتی به مدت ۳سال امهال شود.

محمد حسینی، عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس نیز در گفتگو با «ایانا» از رفع ابهامات قانون امهال وام کشاورزان خبرداده بود.

اخیرا نیز اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور امهال وام کشاورزان خسارت دیده را این بار شفاف‌تر ابلاغ کرد، تا ابهامی که در ابلاغیه 6 شهریور 97 به وجود آمده بود، برطرف شود.

با این تفاسیر و با توجه به رفع ابهام‌ها باید دید چه زمانی قرار است وام کشاورزان خسارت‌دیده امهال شود؟

 

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید