Iranian Agriculture News Agency

احمد انارکی محمدی:

بیشترین توسعه اقتصادی در حوزه صنعت و کشاورزی است

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه در منطقه نسبت به سایر کشورها کارهای بسیار بزرگی انجام شده است، گفت: در گذشته متکی به نفت بودیم اما اکنون معادن بزرگی راه‌اندازی شده و بیشترین پیشرفت در حوزه اقتصادی بحث کشاورزی و صنعت است.

بیشترین توسعه اقتصادی در حوزه صنعت و کشاورزی است

به گزارش ایانا؛ احمد انارکی محمدی در گفت وگو با خانه ملت، با بیان اینکه در منطقه نسبت به سایر کشورها کارهای بسیار بزرگی انجام شده است، تصریح کرد: در گذشته متکی به نفت بودیم و فاصله‌ای افتاده اما اکنون معادن بزرگی راه‌اندازی شده و بیشترین پیشرفت در حوزه اقتصادی بحث کشاورزی و صنعت است که توانستیم اولین تولید کننده پسته در دنیا باشیم به طوری که سالانه 250 هزار تن تولید پسته داریم و با آمریکا نیز رقابت می‌کنیم.

وی اظهار داشت: در بحث معدنی با توجه به اینکه بهشت معادن دنیا هستیم و شاید یک زمانی خام‌فروشی می‌کردیم اما امروزه به صورت زنجیره‌ای در سراسر کشور در حوزه مس، آهن و سایر معادن بسیار پیشرفت کردیم.

این نماینده مردم در مجلس دهم خاطر نشان کرد:در حوزه تولید گاز می‌توان گفت که در سراسر کشور بیش از 80 درصد از روستاها گازرسانی شده و در توسعه و تولید کشور بسیار کمک کننده بوده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید