Iranian Agriculture News Agency

علی اکبری عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس :

کشور سالانه به واردات ۱۵۰هزار تن گوشت قرمز نیاز دارد

عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: سالانه نیاز به واردات حدود ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار تن گوشت قرمز به کشور وجود دارد و کسری بازار به صورت گوشت لاشه، منجمد و یا گرم وارد کشور می‌شود.

کشور سالانه به واردات ۱۵۰هزار تن گوشت قرمز نیاز دارد

به گزارش ایانا؛ علی اکبری عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با  خانه ملت، در خصوص برنامه شرکت پشتیبانی امور دام برای واردات دام زنده و عرضه آن در بازار به منظور کاهش قیمت گوشت، گفت: واردات دام زنده سابقه دارد و قبل از انقلاب اسلامی نیز واردات دام زنده برای تامین نیاز بازار داخلی صورت می‌گرفت.

 

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تشریفات واردات دام زنده که شامل قرنطینه و مراقبت از بیماری‌های واگیردار است باید صورت بگیرد، تصریح کرد: اگر نیاز ایجاب کند که دام زنده وارد کشور شود باید مراحل قانونی آن طی شود، در حال حاضر سالانه نیاز به واردات دام زنده وجود دارد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه سالانه نیاز به واردات حدودا 100 تا 150 هزار تن گوشت قرمز به کشور وجود دارد، ادامه داد: کسری نیاز کشور به گوشت قرمز به صورت لاشه، منجمد و یا گرم وارد کشور می‌شود، کمبود در بازار افزایش قیمت را به دنبال دارد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اخیرا از کشورهای آسیای میانه گوشت قرمز گرم وارد کشور می‌شود، گفت: اگر بتوانیم کسری گوشت قرمز بازار را به هر شکلی تامین کنیم قیمت‌ها کاهش پیدا می‌کند، بخشی از کاهش قیمت‌ها نیاز به ابزار نظارتی دارد و صنف‌ها، اتحادیه‌ها و سندیکاها باید نظارت کنند.

اکبری در پایان در خصوص اینکه این احتمال وجود دارد تا دام‌های وارد شده با ارز دولتی از کشور به صورت قاچاق خارج شوند، خاطرنشان کرد: دستگاه‌های نظارتی قطعا باید از قاچاق دام زنده با توجه به کسری موجود در کشور جلوگیری کنند و بر این موضوع بسیار مهم نظارت کافی را داشته باشند.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید