Iranian Agriculture News Agency

در نشست مشترک استاندار همدان با تعاونی‌های کشاورزی استان مطرح شد؛

محصولات کم آب‌بر با قابلیت صادرات در اولویت کشت قرار گیرد

در نشست مشترک تعاونی‌های بخش کشاورزی و مدیران این بخش با استاندار همدان راهبرد‌های توسعه بخش کشاورزی استان تا افق ۱۴۰۰ بررسی شد.

محصولات کم آب‌بر با قابلیت صادرات در اولویت کشت قرار گیرد

به گزارش خبرنگار ایانا در همدان، در این نشست که با حضور نظام صنفی کارهای کشاورزی و تشکل‌های بخش کشاورزی و متولیان و مدیران ارشد بخش کشاورزی استان همدان برگزار شد، استاندار همدان گفت: محصولات کم آب‌بر و کیفی با قابلیت صادرات در اولویت کشت قرار گیرد.

سعید شاهرخی افزود: بخش کشاورزی به لحاظ ایجاد ارزش افزوده در اقتصاد و دربرگیری ۲۶ درصد اشتغال استان همدان باید مورد حمایت جدی قرار گیرد و از برون‌سپاری فعالیت‌های این بخش به مردم حمایت قاطع می‌شود.

همچنین توجه به ایجاد صنایع تبدیلی، بسته‌بندی، توسعه آبیاری نوین، سنددار شدن اراضی ملی و منابع طبیعی، توسعه کشت گیاهان داروئی، نظارت موثرتر بر مراکز عرضه شیرخام سنتی و احیاء واحد‌های نیمه تعطیل بخش کشاورزی از جمله تاکیدات استاندار از مسئولان ارشد بخش کشاورزی استان بود. 

استاندار در عین حال از سخت گیری‌های بی‌مورد دستگاه‌های اجرائی در پاسخ به استعلامات موردنیاز فعالان بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری انتقاد کرد و گفت: باید با لحاظ شدن خط قرمز‌ها مصالح مردم و منافع آن‌ها در پاسخ دادن به استعلام‌ها مدنظر باشد.

در این نشست همچنین تشکل‌های بخش کشاورزی به بین گزارش عملکرد و همچنین خواسته‌های خود از استاندار همدان پرداختند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید