Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان اردبیل خبر داد:

سهم 70 درصدی بخش کشاورزی از صادرات استان اردبیل

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان اردبیل با اعلام اینکه 70 درصد از صادرات استان را بخش کشاورزی به خود اختصاص داده است، گفت:کشاورزی استان در تولید 12 محصول مهم و کلیدی رتبه زیر 6 کشوری را در اختیار دارد.

سهم 70  درصدی بخش کشاورزی از صادرات استان اردبیل

به گزارش خبرنگار ایانا در اردبیل، خلیل نیکشاد که در آئین تجلیل از کشاورزان و تولیدکنندگان برتربخش کشاورزی استان در حضور استاندار اردبیل ومدیران دستگاه‌های اجرایی سخن می‌گفت، افزود: استان اردبیل در سال‌جاری افزون بر 600 هزار تن گندم، 175 هزار تن جو و 80 هزار تن دانه روغنی از انواع مختلف تولید کرد که نسبت به سال گذشته 55 درصد رشد داشته است.  این استان در زمینه تولید گوشت و شیر و لبنیات علاوه براینکه نیاز داخلی خود را تامین می‌کند.

نیکشاد بیان کرد: تولیدکنندگان و بهره‌برداران به عنوان سربازان سازندگی درعرصه خودکفایی ارتباط تنگاتنگی در امنیت غذایی جامعه دارند.

این مقام مسئول در ادامه سخنان خود افزود: لازمه تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی این است که بخش کشاورزی استان را به سوی دانش محور و علم محور سوق دهیم تنها در این صورت است که بهره‌برداران و تولیدکنندگان و دست اندرکاران تولید قادر خواهند بود آخرین دستاوردهای جدید علمی و فنی را در راستای افزایش تولید به بهره‌برداران منتقل کنند تا همگام با علم و دانش بروز جهانی کشت و زرع کنند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان اردبیل در ادامه سخنان خود افزود: ظرفیت‌هایی که استان در بخش کشاورزی دارد در سطح ملی منحصر به فرد است. این ظرفیت‌ها زمانی می‌تواند به اوج پیشرفت و ترقی برسد که با الهام از آموزه‌های دینی و عمل به آنها همراه باشد کشاورزان بهترین مخلوقات خداوند هستند این قشر زحمتکش دوش به دوش کارشناسان و متخصصان سعی می‌کنند با هماهنگ با علم روز در سنگر تولید و خودکفایی تلاش کنند.

به گفته نیکشاد، استان اردبیل یک و یک صدم درصد از اراضی استان را به خود اختصاص  داده است و 4 درصد از نیاز کشور به محصولات کشاورزی را تامین می‌کند.

نیکشاد یادآورشد: کشاورزی مادر اقتصاد است  این ایده و تفکر مورد قبول تمامی دانشگاه‌هاو آکادمی‌های معتبر جهانی است و مفهوم آن این است که اگر می‌خواهیم کشورمان را به شکوفایی و بالندگی در عرصه اقتصاد برسانیم می‌بایست بیش از پیش بخش کشاورزی و تولیدکنندگان و بهره‌برداران آن را حمایت کنیم. چون سرریز سرمایه ایجاد اشتغال و کارآفرینی افزایش تولید و دست یابی به امینت غذایی در بخش کشاورزی بسیار ملموس است. بسیاری از صنایع و بخش‌های دیگر وابسته به بخش کشاورزی هستند صنایع تبدیلی و تکمیلی در صورت پویایی و توانمندی بخش کشاورزی می‌تواند در عرصه تولید و اشتغال گام بردارد. 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید