Iranian Agriculture News Agency

مدیرکل منابع طبیعی چهارمحال و بختیاری:

فرهنگ‌سازی،آتش‌سوزی درختان بلوط را کم کرد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان چهارمحال و بختیاری گفت: وقوع آتش سوزی درعرصه های منابع طبیعی چهارمحال و بختیاری کاهش یافت.

فرهنگ‌سازی،آتش‌سوزی درختان بلوط را کم کرد

به گزارش ایانا، علی محمدی مقدم با اشاره به اینکه وقوع آتش سوزی درعرصه های منابع طبیعی چهارمحال و بختیاری کاهش یافت، اظهار داشت: وقوع آتش سوزی در عرصه های طبیعی و جنگل‌های بلوط در دامنه زاگرس در چهارمحال و بختیاری ۲۵ درصد کاهش یافت.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: ۲۰ هکتار از اراضی چهارمحال و بختیاری در سالجاری دچار آتش سوزی شده است.عامل بسیاری از آتش سوزی ها در منابع طبیعی چهارمحال و بختیاری بی احتیاطی گردشگران و دامداران گزارش شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان چهارمحال و بختیاری در ادامه با اشاره به اینکه در راستای کاهش خسارت آتش سوزی جنگل ها در این استان گام های بلندی برداشته شده است، عنوان کرد: تجهیز مراکز منابع طبیعی به تجهیزات اطفا حریق از مهمترین اقدامات منابع طبیعی چهارمحال و بختیاری در این بخش است.فرهنگ سازی در رستای حفاظت از عرصه های جنگلی و مراتع در سطح استان از مهمترین برنامه های منابع طبیعی و آبخیزداری استان چهارمحال و بختیاری برای کاهش خسارت ها است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان چهارمحال و بختیاری بیان کرد: مشارکت جوامع محلی نقش مهمی در حفظ منابع طبیعی در این استان دارد.

پیش از این، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفته بود: خشکیدگی جنگل‌های بلوط در زاگرس از اواخر دهه 80 به صورت تک پایه‌ای شروع شده؛ اما اکنون به شکل توده‌ای جنگل‌های استان را به شدت تحت تاثیر قرار داده است.گزارش مکتوب: جنگل های بلوط چهارمحال و بختیاری در معرض نابودی علت خشکیدگی مشخص نیست؛ اما عوامل انسانی و اقلیمی این امر را تشدید می‌کند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید