Iranian Agriculture News Agency

مدیر امورطیور و زنبورعسل جهادکشاورزی استان تهران:

تولید بیش از هزارتن عسل در استان تهران

استان تهران ظرفیت استقرار ۱۱۱هزارکلونی زنبور عسل را دارد

مدیر امورطیور و زنبورعسل سازمان جهادکشاورزی استان تهران، از افزایش 12 درصدی تولید عسل و سایر فرآورده‌های آن نسبت به سال گذشته خبر داد.

تولید بیش از هزارتن عسل در استان تهران

احمد مینایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا در تهران گفت: امسال بیش از هزار تن عسل در استان تهران تولید شده است.

مینایی، با اشاره به اجرای طرح سرشماری زنبورداران استان تهران در مهرماه سال جاری گفت: طبق آخرین سرشماری 880 زنبوردار با 109 هزار و 795 کلونی مدرن و 526 کندوی بومی در استان تهران فعال هستند.

وی با اشاره به تولید فرآورده‌های زنبورعسل در استان تهران افزود: امسال 122 کیلو گرم ژل رویال، 2 هزار و 900 کیلوگرم گرده گل، 15 تن موم و هزار و دویست کیلوگرم بره موم توسط زنبورداران استان تهران تولید شد.

به گفته مدیر امور طیور و زنبورعسل استان تهران، شهرستان دماوند با 48 هزار و 212 کلونی و283 زنبوردار جایگاه اول استان و شمیرانات و فیروزکوه در رده‌های بعدی قرار دارند.

مینایی با اشاره به افزایش 20 درصدی زنبورداران سطح استان گفت: سال گذشته 730 زنبوردار در استان تهران فعال بودند که امسال به 880 نفر رسید.

وی با اشاره به وجود 37 هزار هکتار باغات بارور درسطح استان، از امکان استقرار 111هزارکلونی زنبورعسل در این باغات خبر داد و گفت: باتوجه به تاثیر گرده افشانی بر افزایش تولید محصولات باغی به دنبال توسعه زنبورداری در منطقه هستیم.

مدیر امور طیور و زنبور عسل سازمان جهاد کشاورزی استان تهران با بیان اینکه ایران پس از چین و ترکیه رتبه سوم تولید عسل را در دنیا دارد، گفت: سرانه مصرف عسل 630 گرم بوده که در سال 96 به 1070 گرم ارتقا یافته و سرانه تولید عسل 660 گرم بوده وبه 1090گرم رسیده است.

وی افزود: استان تهران به عنوان پایلوت کشوری طرح گرده افشانی باغات، این طرح را در باغات سیب و گیلاس در شهرستان های دماوند و شمیرانات به اجرا درآورده است که اکنون این دو شهرستان رتبه اول و دوم صنعت زنبورداری استان را به خود اختصاص داده‌اند؛ هم چنین ساماندهی زنبورستان‌های دشت لار را از سال 95 در دست اجرا دارد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید