Iranian Agriculture News Agency

عضو فراکسیون عشایر مجلس:

اشتغال عشایر با جدیت در مجلس پیگیری می‌شود

عضو فراکسیون عشایر مجلس با اشاره به اختصاص ۱.۵ میلیارد دلار به اشتغال عشایر کشور در سال گذشته، گفت: اشتغال عشایر موضوع مهمی است که در کنار اشتغال سایر اقشار جامعه با جدیت تمام دنبال می‌شود.

اشتغال عشایر با جدیت در مجلس پیگیری می‌شود

به گزارش ایانا، داریوش اسماعیلی در نهمین جشنواره فرهنگی ادبی عشایر ایل عرب خمسه که در سالن اجتماعات دانشگاه پیام نور مرودشت برگزار شد، اظهار داشت: عشایر غیور کشورمان همواره در عرصه‌های مختلف خوش درخشیده‌اند که نمونه آن همان وحدتی است که از ابتدای انقلاب و دوران دفاع مقدس بوده‌ که حضور غیرتمندانه در جبهه‌ها داشتند.بیش از 30 درصد مردم شهرستان کوار، سروستان و خرامه عشایر هستند و به همین جهت نیز در فراکسیون عشایری حضور یافته‌ام.

عضو فراکسیون عشایری مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: تنوع قومیتی ایران یک فرصت است و در این راستا باید حفظ سنت‌های اقوام مختلف به ویژه عشایر بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

 بر اساس این گزارش، فرماندار خرامه نیز در این مراسم با بیان اینکه همواره عشایر در خط مقدم دفاع از کشور در تمام مراحل حضور داشتند، خاطرنشان کرد: امروزه عشایر نیز با حضور در عرصه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی به خوبی نقش خود را ایفا کرده‌اند.

جهانخواه با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در حوزه اشتغال عشایر شهرستان خرامه، گفت: خشکسالی‌های پی در پی مشکلات زیادی را برای عشایر به وجود آورده است و دولت نیز برای واحدهای دامداری سنتی و صنعتی که با عشایر عجین شده تسهیلات کم بهره در نظر گرفته تا بهره‌وری در این حوزه افزایش یابد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید