Iranian Agriculture News Agency

مبادله تفاهم‌نامه بین سازمان جهاد کشاورزی و اداره کل اوقاف فارس

در راستای توسعه کشت در گلخانه، سایبان، کشت های متراکم و کنترل شده، روز شنبه 22 دی‌ماه تفاهم‌نامه‌ای بین سازمان جهاد کشاورزی با اداره کل اوقاف و امور خیریه فارس منعقد شد.

 مبادله تفاهم‌نامه بین سازمان جهاد کشاورزی و اداره کل اوقاف فارس

به گزارش خبرنگار ایانا در شیراز ، این تفاهم نامه به منظور حل مشکلات مستاجرینی که در اراضی اوقافی قصد احداث احداث گلخانه، سایبان، محیط کنترل شده و کشت های متراکم دارند، امضاء و مبادله شد.

به موجب این تفاهم‌نامه، مستاجرینی که قصد احداث گلخانه، سایبان، محیط کنترل شده و کشت های متراکم در اراضی مورد اجاره خود را دارند پس از اخذ مجوزهای لازم از مراجع ذی‌ربط، از پرداخت پذیره برای محدوده مورد نظر معاف می‌شوند، اما ادارات اوقاف ملزم به تعیین و وصول اجاره بهاء کارشناسی براساس کاربری سازه‌های مذکور هستند، همچنین اسناد اجاره مستاجرین حداکثر به‌صورت 9 ساله تنظیم می‌شود.

در بخشی از تفاهم‌نامه مستاجر ملزم شده که پس از پایان مدت اجاره، نسبت به جمع‌آوری مستحدثاتی که به‌ صورت سازه‌های موقت ایجاد شده اقدام کند که در صورت عدم جمع آوری، مستحدثات متعلق به موقوفه خواهد بود.

همچنین به موجب این تفاهم‌نامه، با توجه به این‌که تعدادی وقفنامه‌ها دارای محدودیت زمانی جهت اجاره‌داری است در صورت تمدید اجاره‌داری از سوی ادارت اوقاف، به منظور ایجاد رغبت مستاجرین این قبیل موقوفات، سازمان جهاد کشاورزی متعهد می‌شود نسبت به معرفی این افراد برای اخذ تسهیلات به بانک‌های عامل اقدام کند.

بر اساس این تفاهم‌نامه مدیریت‌های جهاد کشاورزی فارس ملزم شدند، پس از دریافت پاسخ استعلام اوقاف نسبت صدور هر گونه مجوز احداث گلخانه، سایبان، محیط کنترل شده و کشت های متراکم در اراضی اوقافی اقدام کنند و چنانچه اداره کل اوقاف و امور خیریه فارس بخواهد در اراضی موقوفه در زمینه‌های مذکور سرمایه گذاری کند، سازمان جهاد کشاورزی همکاری لازم در خصوص صدور پروانه برابر مقررات را انجام دهد.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید