Iranian Agriculture News Agency

استاندار فارس در دیدار با مدیران سازمان جهاد کشاورزی استان:

کشاورزی دانش بنیان راهکار حفظ جایگاه برتر کشاورزی فارس

استاندار فارس با اشاره به رتبه دوم این استان در تولید محصولات کشاورزی، یادآورشد: با تقویت کشاورزی دانش محور می توانیم همچون گذشته به رغم خشکسالی ها با حفظ منابع تجدید ناپذیر جایگاه برتر تولید محصولات کشاورزی استان را حفظ کنیم.

کشاورزی دانش بنیان راهکار حفظ جایگاه برتر کشاورزی فارس

به گزارش خبرنگار ایانا در شیراز، عنایت اله رحیمی در دیدار با رئیس و مدیران سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان این‌که در فراز و نشیب آینده همکاری شما مثمر ثمر خواهد بود، گفت: در این سازمان توانمندی و تخصص مشهود است که برای محقق کردن اهداف کمک خوبی است.

او با اشاره به منویات مقام معظم رهبری که فرموده اند:  «فارس همواره در قله است»، گفت: یکی از شاخصه های برتری و پیشرفت فارس، کشاورزی این استان است که بخشی از آن مربوط به نعمات خدادادی همچون اقلیم چهار فصل و زمین مناسب و بخشی نیز مربوط به مردمان پر تلاش و سخت کوش است که در شرایط متفاوت اقلیمی تولید را حفظ کرده‌اند.           

استاندار فارس با بیان این‌که در سال‌های گذشته روش‌های متفاوتی را به کارگرفته و تجربیاتی اندوخته ایم، عنوان کرد: در حال حاضر هیچ یک از روش های قدیمی در حوزه‌های مختلف جوابگوی نیازها نیست بنابراین باید با ارزیابی تجربیات گذشته به اصلاح مشکلات و حذف روش های ناکارآمد بپردازیم.

نماینده عالی دولت در استان فارس معتقد است انجام امور در هر یک از حوزه ها از جمله کشاورزی باید به سازمان های مردم نهاد، گروه ها و تشکل های مردمی سپرده شود و دستگاه های اجرایی سیاست گذاری ، کنترل، نظارت و هدایت را در دست داشته باشند.         

وی گفت: باید با ایجاد اعتماد میان دست اندرکاران جهاد کشاورزی و کشاورزان زمینه پذیرش توصیه‌های علمی از سوی آنها فراهم شود.           

استاندار فارس با تاکید بر اینکه برنامه سازگاری با کم آبی باید در دستور کار قرار گیرد، تصریح کرد: توسعه روش‌های جدیدی همچون کشت گلخانه ای، احداث شهرک های کشاورزی، آبیاری قطره ای و... راهکار حفظ و ارتقا جایگاه کشاورزی استان است. 

رحیمی با بیان این‌که حفظ اشتغال کشاورزی در استان فارس از اهمیت ویژه ای برخوردار است، افزود: شأن و آزادگی کشاورزان هموراه حفظ شده است، بنابراین باید این شأن و کرامت را پاس بداریم، زمینه بیان مطالبات و انتقادات را برای کشاورزان فراهم کنیم و بر اساس مقدورات و امکانات پاسخ های قانع کنند ای به این مطالبات بدهیم.    

استاندار فارس با اشاره به منابع طبیعی غنی استان و مراتع جنگلی موجود اقدامات انجام شده در حفظ و احیا این منابع را ارزشمند دانست و بر تداوم و تقویت این اقدامات تاکید کرد.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید