Iranian Agriculture News Agency

در صورت موافقت کمیسیون تلفیق محقق می شود/

افزایش 500 میلیارد تومانی بودجه صندوق بیمه کشاورزی

گرچه بودجه صندوق بیمه کشاورزی برای سال 98 هیچ افزایشی نداشته است اما نمایندگان مجلس در تلاش‌اند این بودجه را افزایش دهند.

افزایش 500 میلیارد تومانی بودجه صندوق بیمه کشاورزی

به گزارش گروه سیاسی ایانا، دغدغه کشاورزان با خسارت هایی که سالانه در اثر بلاهای طبیعی به آنها میخورد، موضوع جدیدی نیست. خسارت‌هایی که گاهی تمام سرمایه کشاورز را از بین می‌برد. اما متاسفانه هنوز جایگزینی برای خسارت‌ها دیده نشده است.

خسارت‌های جبران نشده کشاورزان و شکایت آن‌ها به نمایندگان خود در خانه ملت، نمایندگان را وادار کرد تا در برنامههایشان ردیف مستقلی برای صندوق بیمه کشاورزی در نظر بگیرند.

اما پس‌ازاینکه بودجه تقدیم مجلس شد و در کمیسیون‌های تخصصی بررسی شد، نمایندگان از عدم‌تغییر بودجه صندوق بیمه کشاورزی خبر دادند. تا جایی که قرار شد نمایندگان دست‌به‌کار شوند و بودجه این بخش را با توجه به خسارت‌هایی که سالانه به این بخش وارد می‌‌شود، افزایش دهند.

علی وقفچی عضو کمیسیون کشاورزی مجلس موفقیت در  افزایش بودجه صندوق بیمه کشاورزی را منوط به همراهی و همدلی نمایندگان با کمیسیون کشاورزی دانست و گفت: «موفقیت ما در بالا بردن بودجه بخش کشاورزی بخصوص صندوق بیمه، به همکاری دیگر نمایندگان در به تصویب رساندن آن بستگی دارد.»

ابراهیم حسن‌نژاد قائم‌مقام صندوق بیمه کشاورزی  نیز از افزایش بودجه این بخش خبر داده و به خبرنگار سیاسی ایانا گفته است: «افزایش اعتبار این صندوق بستگی به تصمیم و نظر نمایندگان مجلس دارد.»

در حالی قائم‌مقام صندوق بیمه کشاورزی افزایش اعتبار این صندوق را منوط به تصمیم و نظر نمایندگان دانسته است که علی‌اکبری، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس نیز خبر از افزایش 500 میلیارد تومانی بودجه این صندوق در کمیسیون متبوعش داده است و به خبرنگار پارلمانی «ایانا» گفته است ، امیدواریم کمیسیون تلفیق با این افزایش نیم میلیارد تومانی موافقت کند.

از سوی دیگر عباس پاپی زاده عضو دیگر این کمیسیون می‌گوید: «ما از دولت توقع داشتیم خودش در لایحه بودجه این افزایش را داشته باشد؛ اما بار به دوش نمایندگان افتاده است و ما تلاش می‌کنیم این بودجه را افزایش دهیم.»

نائب رئیس کمیسیون کشاورزی اما معتقد است؛ اگر بخواهیم با بودجه انقباضی دولت بودجه صندوق بیمه را افزایش دهیم، این افزایش بیشتر از 500 میلیارد تومان نخواهد بود و این عدد نمی‌تواند مشکل بیمه را حل کند.

محمود زاده راه‌حل این موضوع را در افزایش 2 تا 3 هزار میلیارد تومانی در بودجه سالیانه برای صندوق بیمه کشاورزی دانست و گفت: «دو راهکار برای کمک به صندوق بیمه وجود دارد؛ یکی افزایش اعتبار و دیگری افزایش سرمایه صندوق که در هر دو مورد اگر بودجه اجازه دهد، ما پیگیر این افزایش‌ها هستیم.»

به گزارش ایانا، کشاورزان و کمیسیون کشاورزی مجلس چشم انتظار رای مثبت کمیسیون تلفیق برای افزایش این بودجه هستند تا شاید بتوانند چرخ تولید را در شرایط تحریم ها پایدار نگه دارند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید