Iranian Agriculture News Agency

تجهیز بیش از 4 هزار هکتار کشاورزی تهران به سیستم نوین آبیاری

مدیر آب‌وخاک سازمان جهادکشاورزی استان تهران، از تجهیز 4هزار و 331هکتار از اراضی کشاورزی استان به سیستم نوین آبیاری درسال جاری خبر داد وگفت: 4هزار و281هکتار نیز درحال اجراست.

تجهیز بیش از 4 هزار هکتار کشاورزی تهران به سیستم نوین آبیاری

امین روشنی در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا در تهران اظهار کرد: اجرای سیستم‌های نوین آبیاری در 4هزار و 331 هکتار از اراضی کشاورزی استان در سال جاری به اتمام رسیده و در 4 هزار و 281 هکتار از اراضی کشاورزی نیز این طرح در حال اجراست.

وی خاطرنشان کرد: همچنین 61 پروژه نیز در زمینه احداث کانال، قنات و لوله‌گذاری در اراضی کشاورزی استان تهران در حال اجرا است.

روشنی با اشاره به بازدید کارشناسی از پروژه‌های آب و خاک استان تهران اظهار کرد: بازدید از این پروژه‌ها در راستای تسریع دراجرای دقیق‌تر و هرچه بهتر طرح‌های آب وخاک و رفع موانع و مشکلات موجود به صورت مستمر توسط همکاران آب و خاک صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: در این راستا طرح ۷۲هکتاری قطره‌ای تجمیعی و طرح آبیاری تحت فشار ۳۹ هکتاری تجمیعی روستای قجرآباد شهرستان شهریار بازدید شد.

روشنی با اشاره به بازدید کارشناسان ستاد و شهرستان از عملیات حفاری استخر ذخیره آب و ادامه فرآیند اجرای طرح آبیاری تحت فشار آقای ابوالصدق به مساحت ۱۳ هکتار در روستای قبچاق شهرستان ملارد گفت: عملیات اجرایی طرح آبیاری کم فشار روستای محمودآباد شهرستان ملارد با مساحت ۶۰ هکتار آغاز شد.

وی افزود: پروژه آبیاری قطره‌ای ۱۳هکتاری شهرستان شمیرانات که در مرحله اجراست و عملیات حفاری طرح 50هکتاری آبیاری تحت فشار شرکت توسعه باغات سبز روستای حسین آباد شهرستان ملارد نیز مورد بازدید قرار گفت.

مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان تهران از بازبینی طرح و جانمایی فاز ۱ پروژه آبیاری قطره ای باغات  اردوگاه امام خمینی(ره) شهرستان شمیرانات خبر داد و گفت: این پروژه ۲۶ هکتاری به دلیل استفاده از اختلاف ارتفاع بی نیاز از مصرف انرژی برای پمپاژ ثانویه است.

روشنی با اشاره به برگزاری جلسه‌ای در مورد تصفیه خانه واوان و حقابه کشاورزان اسلامشهر گفت: کارشناس امور منابع آب شهرستان، نماینده کشاورزان، مدیرعامل تعاونی روستایی مهر اسلامشهر و کارشناس جهاد کشاورزی شهرستان از اراضی کشاورزی محدوده تصفیه خانه احداثی واوان جهت تخصیص حقابه در بخش کشاورزی شهرستان بازدید کردند.

وی تصریح کرد: هم چنین جلسه هماهنگی در خصوص موضوع حقابه از آبهای سطحی و رودخانه‌ها و تمدید پروانه چاههای کشاورزی و نیز پمپاژ ثانویه با حضور مدیر امور منابع آب، رئیس اداره منابع طبیعی و مدیریت جهاد کشاورزی فیروزکوه برگزار شد.

مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان تهران خاطرنشان کرد: اعتبارات تخصیص یافته به شهرستانها از محل اعتبارات ارزش افزوده برای تکمیل و راه‌اندازی پروژه‌های آب وخاک صرف می‌شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید