Iranian Agriculture News Agency

تهران بالاترین تکنولوژی تولید ماهیان زینتی را در کشور دارد

مدیر شیلات استان تهران، در برنامه بازدید کارشناسان وبسیج مهندسی استان سمنان از توانمندی‌های پرورش ماهی زینتی استان تهران خبر داد وگفت: استان تهران با تولید سالانه 32 میلیون قطعه انواع ماهیان زینتی رتبه دوم از نظر تعداد و رتبه اول کشور را ازلحاظ تکنولوژی دارد.

تهران بالاترین تکنولوژی تولید ماهیان زینتی را در کشور دارد

به گزارش خبرنگار ایانا در تهران، نغمه نظری اظهار کرد: به منظور آشنایی سیستم‌های نوین پرورش ماهیان زینتی و با هدف الگوبرداری از واحدهایی در این فعالیت در استان تهران جمعی از کارشناسان ونمایندگان بسیج مهندسی استان سمنان از مزارع پرورش ماهیان زینتی استان تهران بازدید کردند.

وی ادامه داد: در این برنامه از دو واحد جدید استان واقع در شهرستان‌های رباط کریم و اسلامشهر که براساس جدیدترین تکنولوژی تولید ماهیان زینتی ساخته شده‌اند و با مجهزبودن به جدیدترین سیستم ها در زمینه تکثیر و پرورش ماهیان زینتی آب شیرین و گیاهان آبزی، قابلیت الگوبرداری برای سایر واحدها را دارند، بازدید شد.

نظری با بیان اینکه درحال حاضر در استان تهران 104واحد تکثیر و پرورش ماهیان زینتی درحال فعالیت هستند، گفت: درمجموع بالغ بر 850 نفر در این واحدها به صورت مستقیم و بیش از 3هزارنفر هم به صورت غیر مستقیم اشتغال دارند.

مدیرشیلات و امور آبزیان استان تهران تاکید کرد: بیشتر واحدهای بزرگ استان که درسال‌های اخیر به بهره‌برداری رسیده، تماما مکانیزه بوده و به صورت بسته و با استفاده از سیستم‌های تصفیه و برگشت آب فعالیت می‌کنند که موجب صرفه‌جویی در مصرف آب این واحدها و کاهش هزینه تولید شده است.

به گفته نظری، استان تهران با تولید سالانه 32 میلیون قطعه انواع ماهیان زینتی رتبه دوم را از نظر تعداد و رتبه اول کشور را از لحاظ تکنولوژی دارد.

وی خاطرنشان کرد: درحال حاضر 25 واحد در استان تهران در حال ایجاد هستند که با به بهره‌برداری از این واحدها، ظرفیت تولید ماهیان زینتی استان به 63 میلیون قطعه خواهد رسید.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید