Iranian Agriculture News Agency

معاون آبخیزداری استان تهران خبرداد؛

پیشرفت 90درصدی پروژه‌های آبخیزداری از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی

ایانا-کشاورزی: امسال با اعتباری حدود 15 میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی 16 پروژه در 7 شهرستان و 16 حوزه آبخیز به مرحله اجرا درآمده است.

پیشرفت 90درصدی پروژه‌های آبخیزداری از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی

 

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران از پیشرفت فیزیکی بیش از 90 درصدی اجرای پروژه‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در حوزه‌های آبخیز استان تهران خبر داد.

به گزارش ایانا، حمیدرضا زکی زاده با اعلام این خبر افزود: امسال با اعتباری حدود 15 میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی 16 پروژه در 7 شهرستان و 16 حوزه آبخیز به مرحله اجرا درآمده است.

او به اثر بخشی اجرای این پروژه ها اشاره کرد و اظهار داشت: اجرای این پروژه ها از اثربخشی بالایی برخوردار بوده به طوری که با بارش‌های رگباری و جریانات سیلابی که اخیرا در سطح استان تهران داشتیم شاهد کاهش و کنترل سیلاب و مهار روان آب‌ها در مناطقی که پروژه های آبخیزداری اجرا شده است بوده‌ایم.

او با بیان اینکه تفاهم نامه‌ای درخصوص همکاری و مشارکت برای اجرای پروژه‌های آبخیزداری بین استانداری تهران و رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور به امضاء رسیده است افزود: بر اساس این تفاهم نامه مقرر شده است که 30 میلیارد تومان از سوی استانداری تهران و 30 میلیارد تومان نیز سازمان جنگل‌ها برای اجرای پروژه‌های آبخیزداری در اختیار منابع طبیعی استان تهران قرار گیرد.

معاون آبخیزداری استان تهران تأکید کرد: با توجه به تغییر اقلیم و پیش بینی بارش‌های رگباری در فصل بهار تداوم اجرای پروژه‌های آبخیزداری در حوزه‌های آبخیز این استان ضرورتی اجتناب ناپذیر است که امیدواریم با تأمین اعتبارات لازم شاهد اجرای پروژه‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری در سطح استان تهران باشیم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید