Iranian Agriculture News Agency

مدیرکل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد خبر داد:

معرفی 345 متخلف شکار و صید به مراجع قضایی/ک

یاسوج- مدیرکل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد از معرفی 345 متخلف شکار و صید به مراجع قضایی از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.

معرفی 345 متخلف شکار و صید به مراجع قضایی/ک

به گزارش خبرگزاری مهر، محسن جعفری نژاد بسطامی با اشاره به جزئیات خبر، افزود: در طی عملیات های گشت و کنترل تخلفات شکار و صید توسط یگان حفاظت محیط زیست استان، از ابتدای سال جاری تاکنون مجموع 260 مورد تخلف ثبت شد و در این راستا 345 متخلف به مراجع قضایی معرفی شده اند.

جعفری نژاد بسطامی متخلفین معرفی شده به مراجع قضایی در حوزه شکار غیر مجاز پرندگان و پستانداران را 255 نفر دانست و ابراز داشت: از این تعداد معرفی 47 نفر به خاطر شکار پستانداران، 208 مورد بخاطر شکار غیر مجاز پرندگان بوده و همچنین در این راستا 79 مورد نیز بخاطر زنده گیری پرندگان دستگیر شده اند.

وی افزود: در حوزه صید غیر مجاز آبزیان یک هزار و 875 قطعه ماهی صید شده از متخلفین کشف که متخلفین به همراه آلات مکشوفه به مراجع قضایی معرفی شدند.

جعفری نژاد بسطامی سلاح جنگی مجاز و غیر مجاز کشف شده از متخلفین را 102 قبضه دانست و گفت: از این تعداد، 18 قبضه سلاح غیر مجاز، 84 قبضه ساچمه زنی مجاز و نیز 2 قبضه تفنگ بادی کشف و ضبط شده اند.

مدیرکل محیط زیست استان با تقدیر از همراهی و همدلی مجموعه دستگاه قضا، نیروهای نظامی و انتظامی درمرکز استان و شهرستانها در خصوص وضعیت پرونده های تشکیل شده در مراجع قضایی، اظهار کرد: 345 نفر متخلف به همراه 260 مورد پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند که 12 فقره پرونده با صدور رای قضایی مختومه و 248 مورد آن نیز در جریان است.

جعفری نژاد بسطامی با انتقاد از حجم بالای تخلفات، تصریح کرد: با نشست هایی که با تشکل های مردمی، جوامع محلی و مسئولین صدا و سیمای مرکز استان در راستای فرهنگ سازی برای صیانت از محیط زیست داشته ایم، برنامه ریزی هایی برای آینده هدفگذاری شده و امید واریم شاهد کاهش تخلفات محیط زیستی در استان باشیم.

وی افزود: همچنین برنامه‌های آموزشی، کنترل و نظارت حداکثری در کنار وظایف و مسئولیت‌های ذاتی محیط زیست، اولویت برنامه های امسال است.

جعفری نژاد بسطامی مشکلات را مانعی برایانجام ندادن وظایف ندانست و ضمن اعتقاد به انجام کارهای بزرگ در کنار وجود مشکلات، گفت: اگر هدف انجام دادن کارهای بزرگ باشد، قطعا با مشکلات بزرگی روبه رو خواهیم شد و مهم آن است که با تدبیر و مدیریت صحیح، با برنامه ریزی مناسب و با کمترین امکانان بزرگترین کارها را انجام دهیم.

مدیرکل محیط زیست استان خاطرنشان کرد: یگان حفاظت محیط زیست استان در 9 ماه نخست امسال کنترل خوبی بر وضعیت مناطق تحت نظارت داشته و توانسته با برنامه‌ریزی دقیق و چندلایه عملکرد بسیار خوبی ارائه دهد. این مهم به نحوی است که این یگان توانسته است در 9 ماهه نخست جاری 345 نفر متخلف شکار و صید را دستگیر و جهت اعمال قانون به مراجع قضایی معرفی نماید.

جعفری نژاد بسطانی گفت: با وجود مشکلاتی مانند کمبود نیرو و خودرو، گستردگی استان، پراکندگی مناطق، تراکم وظایف، عمکرد یگان حفاظت محیط زیست استان در 9 ماهه نخست امسال مناسب ارزیابی می‌شود.

جعفری نژاد بسطامی تصریح کرد: نظم کاری، برنامه‌ریزی مناسب، هدف‌گذاری دقیق و تقسیم درست منابع در دستیابی به اهداف بسیار مهم هستند و در این راستا در طی سال جاری، هماهنگی بین بخشی که با برنامه ریزی مناسب ایجاد شد، عامل ارتقاء عملکرد نسبت به مدت مشابه سال قبل بوده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید