Iranian Agriculture News Agency

مدیرکل دفتر محیط زیست و سلامت غذا در وزارت جهاد کشاورزی:

پیشنهاد اختصاص ۱۵ میلیارد تومان به تولید محصولات گواهی شده در لایحه بودجه ۹۸

ایانا-کشاورزی: هشت محصول دارای اولویت در برنامه تولید محصولات گواهی شده شامل خیار گلخانه‌ای، خیار مزرعه‌ای، گوجه فرنگی گلخانه‌ای، گوجه فرنگی مزرعه‌ای، سیب زمینی، پیاز، سیب و پرتقال می‌شود.

پیشنهاد اختصاص ۱۵ میلیارد تومان به تولید محصولات گواهی شده در لایحه بودجه ۹۸

مدیرکل دفتر محیط زیست و سلامت غذا در وزارت جهاد کشاورزی از پیشنهاد تخصیص اعتبار ۱۵ میلیارد تومانی در لایحه بودجه ۹۸ برای پرداخت بخشی از هزینه‌های تولید هشت محصول گواهی شده خبر داد.

به گزارش ایانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، سعید سعادت اظهار داشت: در صورت تصویب مبلغ ۱۵ میلیارد تومان در مجلس، پیش‌بینی می‌شود در هر استان تا ۲۰ درصد بخشی از هزینه‌های هشت محصولات گواهی شده تحت پوشش قرار گیرد.

او تصریح کرد: هزینه‌های اضافی برای تولید محصول گواهی شده ۲ تا ۳ میلیون تومان به ازاری هر هکتار است که تلاش می‌شود بخشی از این هزینه با تصویب این اعتبار توسط دولت پرداخت شود.

سعادت افزود: هشت محصول دارای اولویت در برنامه تولید محصولات گواهی شده شامل خیار گلخانه‌ای، خیار مزرعه‌ای، گوجه فرنگی گلخانه‌ای، گوجه فرنگی مزرعه‌ای، سیب زمینی، پیاز، سیب و پرتقال می‌شود.

او اظهار داشت: در فازهای بعدی بر روی تولید محصولات گواهی شده سبزی و صیفی نیز کار خواهیم کرد.

مدیرکل دفتر محیط زیست و سلامت غذا در وزارت جهاد کشاورزی گفت: در لایحه پیشنهادی بودجه ۹۸ در تدوین ضوابط و دستورالعمل‌های مربوط به محصولات گواهی شده و ارگانیک، اعتباراتی پیش بینی شده که این اعتبارات کم است و ما در حال رایزنی با مجلس و سازمان برنامه و بودجه برای افزایش این اعتبارات هستیم.

او تصریح کرد: این حمایت‌ها در سال‌های نخست برای کمک به راه اندازی فرهنگ تولید محصولات گواهی و اتصال این محصولات به بازار صورت می‌گیرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید