Iranian Agriculture News Agency

حمیدرضا فولادگر:

تولیدکنندگان لبنیات باید افزایش قیمت مصوب را رعایت کنند

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اصل ۴۴ قانون اساسی مجلس گفت: ما معتقدیم که تولید کنندگان لبنیات باید افزایش قیمتی که مصوب شده را رعایت کنند و فراتر از آن نروند.

تولیدکنندگان لبنیات باید افزایش قیمت مصوب را رعایت کنند

به گزارش ایانا؛ حمیدرضا فولادگر در گفت و گو با خانه ملت با اشاره به گرانی لبنیات در کشور و کاهش مصرف آن که به تبع هزینه های درمانی را بالا می‌برد، گفت: یکسری پیگیری در بحث گرانی لبنیات توسط دولت و قوه قضاییه صورت گرفته است. همچنین سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان طی مصوبه‌ای در حد معقول برای شرکت‌های لبنیاتی افزایش قیمت تصویب کرده و کارخانه‌های تولید کننده نیز آن را پذیرفته‌اند که رقمی بیش از مصوبه قانونی، نباید بفروش برسد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با توجه به تخصیص یارانه به بخش تولیدات لبنی افزود: اگر بخواهیم به بخشی از تولیدات در حوزه لبنی یارانه اختصاص دهیم دولت باید هر چه سریعتر تکلیف آن را مشخص و از آن حمایت کند، زیرا لبنیات با سلامت مردم گره خورده است .

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اصل 44 قانون اساسی مجلس شورای اسلامی ادامه داد:یکی از مباحثی که در قانون ذکر شده این است که اگر قیمت گذاری دولت با قیمت پیشنهادی تولید کننده متفاوت باشد،این تفاوت را دولت باید با پرداخت یارانه جبران و مورد حمایت قرار دهد که این موضوع یکی از مصارف هدفمندی یارانه نیز محسوب می‌شود.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید