Iranian Agriculture News Agency

حجتی در دیدار روحانی از وزارت کشاورزی پیشنهاد داد

اختصاص یک میلیارد دلار به آبیاری نوین

حجتی: یک میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی به سامانه‌های نوین آبیاری اختصاص یابد

امروز در بازدید رئیس‌جمهور از وزارت جهاد کشاورزی وزیر جهاد پیشنهاد کرد یک میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی به سامانه‌های نوین آبیاری اختصاص یابد.

اختصاص یک میلیارد دلار به آبیاری نوین

 

به گزارش ایانا به نقل از فارس، امروز رئیس‌جمهور از وزارت جهاد کشاورزی بازدید کرد و از نزدیک با مسئولان این بخش گفت‌وگو کرده و از برنامه‌های تحت اجرا و اولویت‌دار بخش کشاورزی جویا شد.

عباس زارع مشاور وزیر جهاد کشاورزی در جمع خبرنگاران گفت: امروز رئیس‌جمهور از وزیر جهاد کشاورزی خواست تا برنامه‌ها و طرح‌های اولویت‌دار بخش کشاورزی را توضیح دهد.

وی همچنین گفت:‌با توجه به اهمیت برنامه آب برای کشور و نظام رئیس‌جمهور گزارشی از آخرین اقدامات انجام شده در حوزه توسعه آبیاری‌های نوین را درخواست کرد و گزارش جامعی در این زمینه ارائه شد.

مجری طرح سامانه‌های نوین آبیاری در کشاورزی اعلام کرد: در گزارشی که امروز به رئیس‌جمهور ارائه شد از راه‌اندازی 2 میلیون و 80 هزار هکتار سیستم آبیاری نوین در اراضی زراعی کشور را اعلام کردیم و همچنین بیان شد که در سال جاری 230 هزار هکتار اراضی کشاورزی به سامانه آبیاری نوین تجهیز شده که 100 هزار هکتار آن به طور کامل اجرا شده و 130 هزار هکتار در دست اجرا است که در این بخش 50 درصد پیشرفت داشته است.

زارع همچنین گفت: در این گزارش که به رئیس‌جمهور ارائه شد، آمده است که از ابتدای سال 71 تا 92 میانگین اجرای سامانه‌های نوین آبیاری در کشور 59هزار هکتار در سال از 92 تا 95 هشتاد هزار در سال در سال 96 به میزان 280 هزار هکتار در سال و در سال 97 میزان 230 هزار هکتار در سال بوده است.

مشاور وزیر جهاد کشاورزی گفت: امروز وزیر جهاد کشاورزی به رئیس‌جمهور پیشنهاد داد که برای توسعه بهتر سامانه‌های آبیاری در کشور یک میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی به اجرای این سامانه‌ها اختصاص یابد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید