Iranian Agriculture News Agency

در جلسه‌ای با حضور استاندار تهران مطرح شد:

جمعیت روستایی پاکدشت رشد کرده است

فرماندار پاکدشت در استان تهران با اعلام اینکه حدود 95 درصد مردم این شهرستان شاغل هستند می گوید که با اختصاص اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده و پیشرفت مناطق روستایی، نرخ جمعیت روستانشین شهرستان با رشد بیش از چهار درصدی همراه بوده است.

جمعیت روستایی پاکدشت رشد کرده است

به گزارش ایرنا هادی تمهیدی روز دوشنبه در جلسه شورای اداری پاکدشت با حضور استاندار تهران تاکید کرد: نرخ رشد جمعیت در این شهرستان از سال 85 تا 90 حدود 3.80 بوده و این نرخ رشد در فاصله سال های 90 تا 95 به 3.75 رسیده است.
وی بیان کرد: با وجود کاهش نرخ رشد جمعیت شهرستان در سال های اخیر با اقدامات موثری که در حوزه مناطق روستایی انجام شده رشد جمعیت در مناطق روستایی بیش از چهار درصد رشد داشته است.
تمهیدی اظهارداشت: یکی از مهمترین افتخارات دولت تدبیر و امید توجه ویژه به مناطق روستایی است و این مهم در شهرستان پاکدشت با اختصاص اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده باعث شده تا چهره مناطق روستایی تغییر یابد.
وی ادامه داد: در شرایط کنونی بسیاری از افرادی که روزی از روستاها به شهر مهاجرت کرده بودند بار دیگر به مناطق زندگی خود بازگشتند و روستانشین شدند.
فرماندار پاکدشت اعلام کرد: براساس سرشماری سال 95، این شهرستان بیش از 451 هزار نفر جمعیت دارد که افزون بر یکصد هزار نفر آنان از اتباع خارجی مجاز و غیرمجاز هستند و درکنار سایر شهروندان ایرانی زندگی می کنند.
به گفته این مسئول، همچنین 94.3 درصد از جمعیت شهرستان پاکدشت مشغول به کار و 5.7 درصد بیکار هستند.
وی توزیع شاغلان شهرستان پاکدشت را شامل 50 درصد حوزه صنعت، 39 درصد حوزه خدمات، 6 درصد کشاورزی و پنج درصد در سایر مشاغل تشریح کرد.
فرماندار پاکدشت اظهار داشت: این شهرستان با 15 هزار هکتار زمین زیر کشت محصولات باغی و زراعی قطب مهم کشاورزی استان تهران است به شمار می رود.
به گفته وی همچنین پاکدشت با یک هزار هکتار گلخانه صنعتی، نیمه صنعتی و سنتی سالانه یک میلیارد عدد گل شاخه بریده تولید می کند که این تعداد گل 95 درصد تولید گل استان و 50 درصد تولید گل کشور است.
وی گفت: پاکدشت چهار شهرک صنعتی مصوب عباس آباد، خوارزمی، علی آباد و نیز شهرک خصوصی شنزار دارد که بیش از سه هزار واحد صنعتی با اشتغال 50 هزار نفر در این مناطق مستقر هستند.
تمهیدی افزود: شهرک صنعتی علی آباد یکی از مناطق صنعتی مشکل دار پاکدشت به شمار می رود که بارها بین استان تهران و سمنان دست به دست شده؛ عوارض و درآمد آن به استان سمنان می رسد و تمامی خدمات، نیروی انسانی و مشکلات آن به استان تهران رسیده است.
وی گفت: در روزهای پایانی دولت دهم این شهرک به استان تهران واگذار شد ولی با رایزنی مسئولان استان سمنان در اوایل دولت یازدهم، بار دیگر مدیریت آن به استان سمنان رسید در حالی که صاحبان صنایع مستقر در این شهرک تقاضا دارند زیر نظر استان تهران اداره شوند.
فرماندار پاکدشت همچنین بیان کرد: عبور محور ترانزیتی شرق کشور از میان پاکدشت، حجم تردد و ترافیک این شهرستان را افزایش داده و احداث کمربندی که سال ها معطل مانده است می تواند بسیاری از مشکلات این حوزه را برطرف کند.
شهرستان پاکدشت در 20 کیلومتری جنوب شرق تهران و در مسیر محور امام رضا (ع) واقع شده است.
 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید