Iranian Agriculture News Agency

امضای تفاهم‌نامه همکاری انجمن تولیدکنندگان قارچ و پژوهشکده سبزی و صیفی؛

کاهش ضایعات، مطالعه بازار و بسته‌بندی صادراتی در دستور کار قرار گرفت

ایانا-کشاورزی: این تفاهم‌نامه به مدت پنج سال پیش‌بینی شده و در صورت نیاز تمدید خواهد شد. همچنین این تفاهم‌نامه بر روی موضوعات دیگری مانند کاهش ضایعات، مطالعات بازار، نحوه بسته‌بندی برای صادرات بهتر، روش‌های پیشگیری و جلوگیری از عوامل بیماری زا و... تمرکز می‌کند.

کاهش ضایعات، مطالعه بازار و بسته‌بندی صادراتی در دستور کار قرار گرفت

تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان انجمن صنفی تولیدکنندگان قارچ خوراکی ایران و پژوهشکده سبزی و صیفی موسسه تحقیقات علوم باغی کشور امضا شد.

به گزارش ایانا، غلامرضا تقوی، مدیرکل دفتر امور گلخانه‌ها قارچ خوراکی و گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی در دومین نشست هم‌اندیشی و راه‌اندازی تحقیقات قارچ خوراکی کشور در شهرستان دزفول، استان خوزستان گفت: «این تفاهم‌نامه جهت پاسخگویی به نیازهای تحقیقاتی قارچ‌کاران تنظیم و منعقد شده است. محورهای اصلی آن شامل تحقیق، آموزش و ترویج بوده که با رویکرد رفع مبانی حوزه‌های تولید نهاده‌ها و انتقال یافته‌های فنی به جامعه هدف همسو شده.»

او با اشاره به اینکه بخش خصوصی در این میان نقشی مهمی را عهده‌دار شده، ادامه داد: «با توجه به اینکه از طرف بخش خصوصی انجمن صنفی تولیدکنندگان قارچ خوراکی ایران، واحد مربوط به تحقیقات قارچ خوراکی تجهیز شد. بخش دولتی نیز با در اختیار گذاشتن یک نیروی اجرایی متخصص، فضا و مکان اجرای پروژه‌ها در قالب عقد قرارداد، به این واحد پژوهشی کمک کرد.»

او افزود: «پژوهشکده سبزی و صیفی به عنوان یک واحد تحقیقاتی مادر می‌تواند از سایر مراکز پژوهشی، جهاددانشگاهی و دانشگاه فردوسی مشهد نیازهای تحقیقاتی خود را برطرف کند.»

تقوی یادآور شد: «این تفاهم‌نامه به مدت پنج سال پیش‌بینی شده و در صورت نیاز تمدید خواهد شد. همچنین این تفاهم‌نامه بر روی موضوعات دیگری مانند کاهش ضایعات، مطالعات بازار، نحوه بسته‌بندی برای صادرات بهتر، روش‌های پیشگیری و جلوگیری از عوامل بیماری زا و... تمرکز می‌کند.»

او در پایان به تجمیع تحقیقاتی که در داخل و خارج کشور حول محور پرورش قارچ‌های خوراکی انجام می‌شود در این واحد پژوهشی اشاره کرد تا بتوان به‌روزتر بحث آموزش را برای جامعه هدف انجام داد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید