Iranian Agriculture News Agency

استاندار مرکزی:

30 هزار فقره تسهیلات بانک کشاورزی در استان مرکزی پرداخت شد

اراک - ایرنا - مدیریت شعب بانک کشاورزی استان مرکزی گفت: 30 هزار فقره تسهیلات در حوزه های افزایش ضریب مکانیزاسیون، ازدواج و اشتغال پایدار مناطق روستایی و عشایری در سال جاری توسط این بانک پرداخت شد.

30 هزار فقره تسهیلات بانک کشاورزی در استان مرکزی پرداخت شد

«مسعود رضایی» روز سه شنبه در گفت و گو ایرنا افزود: منابع اعتباری این تسهیلات بالغ بر هفت هزار و 500 میلیارد ریال است که از محل اعتبارات و سرفصل های متفاوت در بخش های مختلف به متقاضیان پرداخت شده است.
وی ادامه داد: 505 فقره تسهیلات با منابع مالی 789 میلیارد ریال امسال از محل اشتغال فراگیر و پایدار روستایی و مناطق عشایری برای ایجاد و تثبیت اشتغال در زیر بخش های مختلف کشاورزی از جمله دامپروری، طیور و شیلات پرداخت شده است.
مدیریت شعب بانک کشاورزی استان مرکزی خاطرنشان کرد: بهره برداری از این طرح ها برای یکهزار و 780 نفر اشتغال در بخش های مختلف کشاورزی به همراه دارد.
رضایی گفت: 800 فقره تسهیلات نیز با منابع مالی 860 میلیارد ریال از محل اعتبارات رونق تولید به بنگاه های کوچک و متوسط که به دلیل مشکلات اقتصادی غیر فعال یا کم فعال بودند پرداخت شده است.
وی ادامه داد: با تزریق این تسهیلات ضمن بازگشت طیفی از مشاغل به فعالیت های تولیدی و حفظ اشتغال موجود، 308 فقره اشتغال جدید نیز در این واحدها ایجاد شده است.
مدیریت شعب بانک کشاورزی استان مرکزی خاطرنشان کرد: 670 فقره تسهیلات با رقم 362 میلیارد ریال در این مدت برای اصلاح روش ها، بازسازی و نوسازی ماشین آلات و تاسیسات کشاورزی با هدف افزایش ظریب مکانیزاسیون در استان پرداخت شده است.
رضایی گفت: 2 هزار و 118 فقره تسهیلات ازدواج با رقم تسهیلات 326 میلیارد ریال امسال در راستای مسئولیت اجتماعی بانک کشاورزی و حمایت از تشکیل خانواده به زوج های جوان استان مرکزی پرداخت شد.
وی یاد آور شد: چهار هزار و 66 فقره تسهیلات نیز با منابع مالی بیش از 521 میلیارد ریال نیز در این مدت به باغداران انار خسارت دیده از سرمازدگی پرداخت شد تا با جایگزینی و احیای مجدد این باغ ها از به خطر افتادن معیشت کشاورزان و ایجاد شغل های کاذب جلوگیری شود.
مدیریت شعب بانک کشاورزی استان مرکزی با یادآوری پوشش بیمه ای 176 محصول کشاورزی توسط صندوق بیمه محصولات کشاورزی افزود: 95 میلیارد ریال غرامت در سال جاری به بیمه گزاران در زیر بخش های مختلف پرداخت شد و بیش از 19 میلیون واحد بیمه ای در این استان تحت پوشش بیمه قرار گرفته است.
رضایی ادامه داد: چهار هزار و 200 میلیارد ریال امسال توسط بانک کشاورزی این استان برای خرید تضمینی 320 هزار تن گندم مازاد کشاورزان به 30 هزار نفر از گندمکاران و 800 میلیارد ریال بابت خرید تضمینی حدود سه هزار تن کلزا پرداخت شده است.
بانک کشاورزی با 57 شعبه، 80 دستگاه خودپرداز و 9 هزار و 180 دستگاه کارتخوان با هدف حفظ منابع پایه، تولید ارزش افزوده و اشتغالزایی در راستای رونق تولید در سطح شهرها و روستاهای استان مرکزی به شهروندان خدمت رسانی می کند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید