Iranian Agriculture News Agency

رئیس مؤسسه آموزش و ترویج کشاورزی کشور:

۱۰۰ برنامه موبایلی برای کشاورزان امروز رونمایی شد

رئیس مؤسسه آموزش و ترویج کشاورزی کشور گفت: برای اولین بار درکشور امروز از صد اپلیکیشن موبایلی در حوزه کشاورزی رونمایی می‌شود.

۱۰۰ برنامه موبایلی برای کشاورزان امروز رونمایی شد

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس،‌علی‌اکبر مؤیدی رئیس مؤسسه آموزش و ترویج کشاورزی کشور امروز در مراسم تقدیر از 158 کشاورز نمونه‌ ملی، گفت: برای اولین بار امروز از صد اپلیکیشن (برنامه کاربردی) موبایلی در کشور رونمایی می‌شود که به کارگیری آنها در بخش کشاورزی اتفاق مهمی را در تولید رقم خواهد زد.

وی همچنین گفت :‌133 نشریه هم امروز معرفی می‌شود که استفاده کشاورزان از این منابع اطلاعاتی می‌تواند راهگشای آنها در تولید باشد.

رئیس مؤسسه آموزش و ترویج کشاورزی کشور گفت: دلیلی که کشاورزان نمونه سقف تولید خودشان را نسبت به کشاورزان دیگر بسیار افزایش دادند، استفاده آنها از منابع علمی، اطلاعاتی و به کارگیری دانش در تولیدات‌شان است.

مؤیدی گفت: ملاک انتخاب نمونه‌های ملی بخش کشاورزی در سال جاری بهره‌وری بالا،‌حفظ محیط زیست، تولید محصول سالم، کشت نشایی، کشاورزی حفاظتی بوده است.

وی به عنوان نمونه گفت:‌کشاورز نمونه گندمکار امسال 13 تن در هکتار و برنج کار نمونه 12 تن در هکتار برداشت کرده است.

رئیس مؤسسه آموزش و ترویج کشاورزی کشور در پاسخ به اینکه چرا تفاوت معناداری بین تولید کشاورزان نمونه و سایر کشاورزان وجود دارد، گفت: انتقال دانش فنی به کشاورزان نمونه،استفاده از آموزش و ترویج، استفاده آنها از نشریات کشاورزی و راهکار اصلی آنها در افزایش تولید بود.

مؤیدی در پاسخ به اینکه آیا نمی‌توان این برنامه‌ها را برای سایر کشاورزان اجرا کرد تا تولید آنها افزایش یابد، گفت: 400 مرکز خدمات کشاورزی در کشور وجود دارد که آنها جدیدتری دانش و اطلاعات را در اختیار کشاورزان قرار می‌دهند و همچنین محقق کمکی در این خدمات کشاورزی راه‌اندازی شده که آنها رابط بین کشاورزان هستند و در صورتی که کشاورزان به توصیه‌های آنها گوش فرا دهند، تولید آنها همسو با کشاورز نمونه افزایش قابل توجهی خواهد داشت.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید