Iranian Agriculture News Agency

معاون اقتصادی جهادکشاورزی استان زنجان:

۹۵ پروژه کشاورزی همزمان با دهه فجر در زنجان افتتاح می‌شود

معاون اقتصادی جهادکشاورزی استان زنجان، از افتتاح ۹۵ پروژه کشاورزی با اعتبار بالغ بر یک هزار میلیارد ریال همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر خبر داد.

 ۹۵ پروژه کشاورزی همزمان با دهه فجر در زنجان افتتاح می‌شود

به گزارش خبرنگار ایانا در زنجان، نخستین نشست کارگروه روستایی و عشایری دهه فجر انقلاب اسلامی استان زنجان برگزار شد.

رئیس کمیته روستایی و عشایری دهه فجر انقلاب اسلامی در این جلسه از برنامه ریزی برای برگزاری ۱۷ عنوان برنامه طی ایام الله دهه مبارک فجر در مناطق روستایی و عشایری استان خبر داد و بر برگزاری هرچه باشکوه تر برنامه ها در این ایام تاکید کرد.

حجت الاسلام سید مجتبی حسینی با بیان اینکه برنامه‌های کارگروه روستایی و عشایری استان زنجان با به صدا درآوردن زنگ انقلاب در مدارس روستاها و عشایر آغاز خواهد شد، اظهار کرد: برگزاری جشن‌های متعدد، مسابقات قرآنی، فرهنگی و ورزشی، نمایشگاه‌ها و جشنواره‌های مرتبط با تولید محصولات سالم و ارگانیک در سطح روستاها و مناطق عشایری استان از دیگر برنامه‌های در دستور کار به شمار می‌رود.

وی خاطرنشان کرد: در ایام الله دهه فجر همچنین برنامه‌های مختلفی از جمله افتتاح پروژه‌های شاخص در زیربخش‌های مختلف کشاورزی، انتخاب و معرفی ۴۰ روستای نمونه به عنوان الگوی جامعه تولید کننده و پیشرو، شناسایی افراد شاخص و نخبه در زمینه‌های علمی، فرهنگی، هنری و ورزشی برای معرفی به ستاد دهه فجر و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ارایه خدمات پزشکی و دامپزشکی رایگان، معرفی ۴۰ شهید روستایی و عشایری و دیدار با خانوادهای معظم شهدا و ایثارگر در روستاها و جوامع عشایری استان به اجرا گذاشته می‌شود.

حجت الاسلام حسینی با بیان اینکه در شب ۲۲ بهمن بانگ الله اکبر در روستاها و مناطق عشایری استان زنجان طنین انداز خواهد شد، معرفی چهره‌های موثر در انقلاب از میان جامعه روستایی و عشایری استان را از دیگر برنامه‌ها برشمرد و افزود: تلاش بر این است تا در همه برنامه‌ها جوانان و نوجوانان حضور و مشارکت فعال داشته باشند.

وی تاکید کرد: وضعیت فعلی روستاها خدمات مختلف ارایه شده قابل مقایسه با دوران قبل از انقلاب نیست و ضروری است این موضوع در ایام الله دهه فجر به خوبی اطلاع رسانی شود.

مهدی قهرمانی، معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی استان نیز در این جلسه از افتتاح و بهره‌برداری بیش از ۹۵ پروژه کشاورزی با اعتبار بالغ بر یک هزار میلیارد ریال همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر خبر داد و لزوم مردمی کردن برنامه‌ها و مستندسازی فعالیت‌ها با استفاده از ظرفیت رسانه ملی را مورد تاکید قرار داد.

گفتنی است، نماینده صدا و سیمای مرکز زنجان در این جلسه بر مشارکت حداکثری برای پوشش برنامه‌های کارگروه روستایی و عشایری استان اعلام آمادگی کرد.

شایان ذکر است، در این جلسه هرکدام از مدیران و نمایندگان دستگاه های اجرایی عناوین برنامه‌های مورد اجرای خود در ایام الله دهه مبارک فجر را تشریح کردند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید