Iranian Agriculture News Agency

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی:

مجموعه بسیج استان فارس، بازوان دستگاه‌های اجرایی هستند

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: مجموعه بسیج استان فارس با همفکریی با دستگاه‌های اجرایی به عنوان بازوان و مشاوران این دستگاه‌ها، در کنار آن‌ها و نه در مقابله با ‌آن‌ها سعی در حل مسائل و مشکلات استان دارند.

مجموعه بسیج استان فارس، بازوان دستگاه‌های اجرایی هستند

به گزارش خبرنگار ایانا در شیراز، محمدرضا رضایی در کارگروه اقتصادی مجمع بسیج فارس با اشاره به این‌که خشکسالی محدود به زمان فعلی نیست و در طول تاریخ تجربه‌های زیادی داریم، یادآور شد:  اقوام گذشته که خشکسالی را به خوبی مدیریت کردند، از این مرحله عبور کرده و اقوامی که نتواستند مدیریت کنند هزینه‌های زیادی را پرداخت کردند، از این‌رو متناسب با توانمندی و ظرفیت‌های کشور باید این شرایط سخت را پشت‌سر بگذاریم.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی درباره راهکارهای سازنده مقابله با کم‌آبی، گفت: نظرات مجمع بسیج و دستگاه‌های اجرایی صاحب‌نظر در این حوزه، باید در قالب بسته پیشنهادی اجرایی در استان جمع‌بندی شود و به زودی در سطح ملی با حضور معاون اول رئیس‌جمهوری و وزرای نیرو و جهادکشاورزی به عنوان سه دستگاهی که بیشترین نقش را در اجرایی شدن پیشنهادات دارند، ارائه شود.

رضایی بیان کرد: البته عمده پیشنهادات در قالب وظایف دستگاه اجرایی بوده که به دلیل عدم تخصیص اعتبار متناسب با نیاز در سطح مطلوب اجرا نشده که ضروری است با مطالبه‌گری درسطح ملی اجرایی شود تا شرایط به نفع مردم استان تغییر کند.

به گفته رضایی، باید موضوعات قابل حل در استان با تلفیق مدیریت‌ها حل شود.

رئیس مجمع عالی بسیج فارس با بیان این‌که امروز از سهم نسل‌های آینده در استان استفاده می‌کنیم،  تاکید کرد: فرهنگ‌سازی وآگاهی بخشی باید از لایه‌های پایین و از آموزش و پرورش شروع کنیم چرا که شاید مردم از وضعیت آب کشور و شرایط استان آگاهی نداشته باشند.

رضایی درباره حمایت از واحدها و کارخانه‌های راکد و نیمه فعال فارس گفت: یک سوم از واحدهای ما مشکل مدیریتی دارند.

وی یادآور شد: کارگروه رفع موانع تولید با حضور دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها در استانداری تشکیل شده اما در این کارگروه به لحاظ محدودیت‌‎‎های اختیاراتی، مدیران از نظر حقوقی و قانونی در سطح استان قادر به تغییر برخی از شرایط نیستند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی افزود: برای دریافت اختیارت بیشتر به کارگروه رفع موانع تولید به منظور رفع مشکل مردم در استان، نیاز به مکاتبه استانداری داشته تا در سطح ملی مطرح  و مشکل برطرف شود.

رضایی به اهمیت حمایت از تولیدکنندگان داخل استان، تاکید کرد: دستگاه‌های اجرایی باید مکلف به استفاده از تولیدات داخلی استان شوند.

در کارگروه اقتصادی مجمع عالی بسیج استان فارس راهکارهای سازنده مقابله با کم‌آبی و راهکارها ی حمایت از واحدها و کارخانه‌های راکد و نیمه فعال در استان فارس بررسی شد.

کریم عربی مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری فارس، محمدرضا رضایی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی و محمد مهدی قاسمی  رئیس این کارگروه و سایر اعضا در این نشست حضور داشتند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید