Iranian Agriculture News Agency

عضو کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی:

استیضاح حجتی به زیان کشاورزی است

ایانا-سیاست و دیپلماسی: تجربه و مدت زمان طولانی حجتی در وزارت جهاد کشاورزی ارزشمند است و با استفاده از ظرفیت های مدیران جوان در این وزارتخانه و همچنین قرار دادن ابزارهای لازم از سوی مجلس به دولت شاهد حل بسیاری از مشکلات در بخش کشاورزی خواهیم بود.

استیضاح حجتی به زیان کشاورزی است

شمسعلی هادی زاده معلم، عضو کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی با انتقاد از استیضاح وزیر جهاد کشاورزی و کم توجهی مجلس به نظرخواهی از فعالین بخش خصوصی در این باره،  تجربه حجتی در حوزه وزارت را ارزشمند و استیضاح او را به ضرر بخش کشاوزی عنوان کرده و می گوید: متاسفانه برخی نمایندگان مجلس به جای پیگیری منافع ملی و در اختیار قرار دادن ابزارها به دولت برای ایجاد اصلاحات زیرساختی در حوزه کشاورزی، پیگیر تحقق وعده های منطقه ای خود هستند و روزی گندم، روزی ذرت و روز دیگر سیب زمینی را دغدغه خود می دانند.

به گزارش ایانا،عضو  کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی با انتقاد از نحوه پیگیری مطالبات کشاورزان توسط نمایندگان مجلس به پایگاه اطلاع رسانی دولت گفت:  وقتی مشورتی در خصوص استیضاح وزیر جهاد کشاورزی با بخش خصوصی صورت نمی گیرد این مساله نشان می دهد که بخش خصوصی در حوزه کشاورزی جایگاهی از نظر نمایندگان ندارد. وی افزود: نمایندگان کمیسیون کشاورزی مجلس بدون رایزنی با فعالان اقتصادی این حوزه نمی توانند خروجی مناسب داشته باشند و این نشان می دهد که رفع مشکلات کشاورزی به صورت ریشه ای مورد توجه بسیاری از آنها نیست.

این فعال بخش کشاورزی در بخش دیگری از اظهارات خود در خصوص موضوع پایین بودن قیمت خرید تضمینی گندم که از جمله دلایل استیضاح حجتی از سوی نمانیدگان مجلس اعلام شده گفت: بسیاری از فعالین بخش خصوصی خرید تضمینی را اقدامی غلط عنوان می کنند. سالهاست در حوزه کشاورزی اعلام کردیم که به جای خرید تضمینی محصولات کشاورزی،  دولت ها اقداماتی برای ارزان تمام شدن هزینه های تولید کشاورزان انجام دهند. هادی زاده معلم به پایین تر بودن قیمت محصولات کشاورزی وارداتی اشاره کرد و گفت: چرا باید قیمت محصولی وارداتی ارزان تر باشد و در این شرایط نمایندگان به جای قرار دادن ابزارهای لازم به دولت برای تولید ارزان تر به دنبال خرید گران تر در شرایطی باشند که با کاهش درآمدهای دولتی رو به رو هستیم.

وی تاکید به خرید تضمینی گندم را نشان دهنده درک نادرست از توسعه بخش کشاورزی عنوان کرد و گفت: افزایش قیمت ها که از سوی نمایندگان مطرح شده در جهت حمایت از تولید نیست و حمایت از خرید است  و باید تلاش شود تا خدمات بیشتری برای تولید ارزان کشاورزان صورت گیرد.

این فعال بخش خصوصی در خصوص استیضاح وزیر کشاورزی گفت: برخی نمایندگان در حوزه کشاورزی منافع ملی را دنبال نمی کنند و به دنبال تحقق وعده های منطقه ای خود هستند و ضروری است تا از نگرش منطقه ای برای تحقق مطالبات خودداری شود.

عضو کمیسیون کشاورزی اتاق با اشاره به اقدامات موثر حجتی برای توسعه کشاورزی ایران گفت: تجربه و مدت زمان طولانی او در وزارت جهاد کشاورزی ارزشمند است و با استفاده از ظرفیت های مدیران جوان در این وزارتخانه و همچنین قرار دادن ابزارهای لازم از سوی مجلس به دولت شاهد حل بسیاری از مشکلات در بخش کشاورزی خواهیم بود.  وی افزود: افرادی که به دنبال استیضاح ایشان هستند باید این نکته را مدنظر قرار دهند که در شرایط فعلی جایگزینی برای ایشان وجود ندارد و اداره این وزارتخانه با سرپرست آسیب های جدی در شرایط کنونی به بخش کشاورزی کشور وارد می کند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید