Iranian Agriculture News Agency

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی:

ایجاد ضریب اطمینان در تولید پروتئین کشور

علی ابراهیمی عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در حاشیه اولین نمایشگاه فارماکوپه در جمع خبرنگاران با تاکید به اینکه اقدامات انجام شده برای صنعت دام و طیور بسیار موثر بوده و ضریب اطمینان در تامین پروتئین کشور ایجاد شده است، گفت: شرکت‌های داخلی اقدام به تولید داروهای دامی با کیفیت بالا کرده‌اند و این مساله سبب می‌شود تا تولیدکنندگان با اطمینان تولید را افزایش دهند.

ایجاد ضریب اطمینان در تولید پروتئین کشور

او با بیان اینکه در صورتی می‌توانیم اقتصاد را پیش که در زمینه غذایی موفق باشیم، افزود: در شرایط کنونی و تحریم اولین مرحله توانمندی برای مقابله با آن، تامین قوت مردم است.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با تاکید به اینکه روش سرکوب قیمت‌ها در هیچ جای دنیا جواب نداده است، افزود: در مجلس دهم بر این عقیده‌اند که معافیت‌های مالیاتی تاثیر مقطعی دارد و نتیجه لازم را نمی‌دهد.

او با اشاره به نظر مجلس در زمینه آزادسازی اقتصاد افزود: اگر تمام ابزارآلات قوی را به کار ببریم نمی‌توانیم با اطمینان بگوییم تخصیص ارز به ثمر خواهد نشست.

ابراهیم با بیان اینکه اگر قیمت‌ها واقعی باشند با نظام تعرفه‌ای می‌توان اقتصاد را تامین کرد، افزود: در این راستا با کارت‌های اعتباری می‌توان مصرف‌کننده‌ها را حمایت کرد.

ابراهیمی در خصوص بودجه 98 نیز گفت: چند ابهام در زمینه میزان فروش نفت ، محاسبه نرخ ارز وجود دارد.

او گفت: تلاش می‌کنیم تا برای حوزه کشاورزی برای واردات ارز 4200تومانی  در بودجه 98 تخصیص داده شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید