Iranian Agriculture News Agency

محسن احتشام عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران درگفت‌وگو با«ایانا»

نمره قابل قبول حجتی در بخش کشاورزی

وزیر کشاورزی در شرایط سختی وزیر کشاورزان شد

محسن احتشام عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران درباره عملکرد محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی به خبرنگار سیاسی« ایانا» گفت: عملکرد آقای حجتی با توجه به تجربیاتشان در حوزه عمل مثبت است.

نمره قابل قبول حجتی در بخش کشاورزی

او با بیان‌اینکه نمره وزیر جهاد کشاورزی قابل قبول است، اضافه کرد: ایشان دو دوره سکان هدایت وزارت کشاورزی را عهده‌دار شدند و دراین مدت اقدامات قابل توجهی را انجام دادند.

احتشام با بیان‌اینکه آقای حجتی عملکرد خوبی دربخش کشاورزی داشتند، افزود: البته ناگفته نماند که ایشان در شرایط سختی سکان هدایت وزارت کشاورزی را عهده‌دار شدند اما با توجه به همه سختی‌ها به خوبی عمل کردند.

او با تاکید براینکه نمی‌توان عملکرد غیر قابل قبولی از وزیر کشاورزان ارائه کرد، گفت: البته نقاط ضعفی هم داشته‌اند اما  در کل نمره ایشان قابل قبول است.

احتشام همچنین توضیح داد: آقای حجتی در شرایط سخت کشور توانستند بخش کشاورزی را به‌خوبی مدیریت کنند و این یکی از مهم‌ترین نقاط قوت ایشان در دو دوره فعالیشان بود.   

او در پاسخ به منتقدان حجتی نیز گفت: یک بخشی از مشکلات موجود به دلیل  قهر طبیعت است. به‌‌عنوان مثال؛ مسائل بی‌آبی،خشکسالی و کم‌آبی ارتباطی به آقای حجتی ندارد و نمی‌توان ایشان را مقصر دانست.

احتشام با تاکید براینکه عمکرد آقای حجتی در بخش‌های برنامه‌ریزی و حوزه‌های عمل نیز مثبت است؛ اضافه کرد: به طور کلی می‌توان عملکرد آقای حجتی در مقایسه با وزرای دولت‌های گذشته مطلوب‌تر و قابل قبول‌تر بوده است.

او چابک نبودن ساختارهای موجود را از جمله مشکلات موجود ذکر کرد و گفت:متاسفانه ساختارهای اقتصاد ما چابک نیستند و بدنه سنگین دولتی غیرکارایی داریم در حالی‌که رفع مشکلات در تمامی حوزه‌ها به ویژه بخش کشاورزی نیازمند واگذاری بخش‌های وسیعی از وزارت کشاورزی به بخش خصوصی و تشکل‌ها است.

احتشام از ضرورت حضور تشکل‌ها در بخش کشاورزی خبر داد و تاکید کرد: حضور تشکل‌ها می‌تواند به مدیریت وزارت جهاد کشاورزی کمک قابل توجهی کند.این درحالی است که واگذار نکردن فعالیت‌های وزارت کشاورزی به تشکل‌ها موجب شده  همه سختی‌ها به دوش وزارت کشاورزی باشد.

اوهمچنین عملکرد حجتی در بخش خودکفایی گندم را مثبت ذکر کرد و گفت: با اقداماتی که ایشان انجام داد امروز در بخش گندم نیز مشکل خاصی نداریم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید