Iranian Agriculture News Agency

در سازمان جهادکشاورزی زنجان انجام گرفته است؛

تهیه پیوست فرهنگی برای برنامه‌های اولویت‌دار

دبیر شورای فرهنگی سازمان جهادکشاورزی استان گفت: سازمان جهادکشاورزی استان زنجان برای اولین بار در سطح وزارتخانه اقدام به تهیه پیوست فرهنگی برای برنامه‌های اولویت‌دار خود کرده است تا از این طریق به منویات مقام معظم رهبری جامه عمل بپوشاند.

تهیه پیوست فرهنگی برای برنامه‌های اولویت‌دار

به گزارش خبرنگار ایانا در زنجان، مهدی قهرمانی در نشست شورای فرهنگی سازمان با اشاره به تشکیل کمیته شعار سال و برگزاری برنامه‌های مختلف به منظور تبیین منویات مقام معظم رهبری در نامگداری سال عنوان کرد: برگزاری آئین شکرگزاری از دیگر برنامه‌هایی است که همه ساله با هدف ترویج فرهنگ شکرگزاری در بین جامعه هدف توسط سازمان برگزار می‌شود.

وی ساماندهی و توانمندسازی ضابطین قضایی برای نخستین بار در سطح کشور و اجرای طرح سفیران انفال را از دیگر برنامه‌های مهم فرهنگی انجام گرفته در سازمان برشمرد و بیان کرد: در اجرای تمام برنامه‌های فرهنگی سازمان رویکرد مشارکت محور بودن، خانواده محور بودن و استفاده از ظرفیت NGOها و تشکل‌های فعال در بخش کشاورزی در دستور کار بوده است.

قهرمانی نظارت بر ذبح شرعی دام در استان را از دیگر برنامه‌ها اعلام کرد و افزود: بیش از 11 هزار دام در عزاداری‌ها و ایام مختلف در استان زنجان ذبح می‌شود که با ساماندهی و ارایه آموزش‌های مختلف، بر ذبح شرعی این دام‌ها نظارت می‌شود.

دبیر شورای فرهنگی سازمان جهادکشاورزی استان، با اشاره به برگزاری 11 همایش فرهنگ و مدیریت جهادی در سطح استان خاطرنشان کرد: اجرای برنامه‌های فرهنگی مختلف منجر به کسب افتخارات و رتبه‌های بسیاری برای سازمان شده است.

وی کسب رتبه اول در اقامه نماز توسط سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان در بین سازمان‌های جهادکشاورزی کشور را یادآور شد و بیان کرد: جهاد کشاورزی زنجان همچنین در توسعه و گسترش فریضه زکات، اجرای منشور عفاف و حجاب و برگزاری مسابقات قرآنی در مناطق روستایی و عشایری همواره پیشتاز بوده و حائز رتبه‌های برتر شده است.

حجت الاسلام شاهمرادیان، معاون امور فرهنگی و آموزشی نمایندگی ولی فقیه در وزارت جهادکشاورزی نیز در ادامه جلسه با اشاره به اینکه در تمدن اسلام و سیره و سنت رسول‌الله بر مقوله آموزش و فرهنگ تاکید بسیار شده است، اصلاح فرهنگ را اصلاح تمام زیرساخت‌ها دانست و بیان کرد: بیشترین تاکید دین مبین اسلام بر فرهنگسازی در حوزه بهداشت و پیشگیری است تا از صرف هزینه‌های هنگفت در مرحله درمان جلوگیری شود.

وی توسعه بینش قرآنی در تمام حوزه‌ها را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: معاونت امور فرهنگی و آموزشی نمایندگی ولی فقیه در وزارت جهادکشاورزی تعامل فرهنگی با تمام سازمان‌ها و ادارات تابعه در سراسر کشور را در دستور کار دارد و در بعد آموزش نیز با حوزه ترویج هماهنگی‌های لازم به عمل آمده تا آموزش‌های تلفیقی انجام گیرد.

حجت الاسلام شاهمرادیان همچنین از پیگیری تشکیل پژوهشکده فرهنگ اسلامی کشاورزی خبر داد.

عزت‌الله همتی، رئیس اداره نوسازی و تحول اداری نیز در این جلسه ضمن تشریح برنامه‌ها و اقدامات انجام گرفته و در دستور کار سازمان در راستای استقرار نظام آراستگی، پاکیزگی، نظم و ترتیب، ساماندهی، استانداردسازی و فرهنگسازی را پنج اصل نظام آراستگی در محیط کار برشمرد.

گفتنی است، در این جلسه عنوان شد برای برگزاری 17 عنوان برنامه در ایام الله دهه فجر برنامه‌ریزی شده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید