Iranian Agriculture News Agency

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی:

ایران امسال درگیر آنفلوآنزای پرندگان نشد

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی گفت: از ابتدای امسال تاکنون با رعایت ضوابط بهداشتی موردی از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در کشور گزارش نشده است.

ایران امسال درگیر آنفلوآنزای پرندگان نشد

به گزارش ایانا، علی صفر ماکنعلی یکشنبه شب در دیدار با رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین و اعضای تشکل های مرغداران این استان افزود: آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در سال جاری با برنامه ریزی های سازمان دامپزشکی و رعایت ضوابط بهداشتی و ایمنی در سطح مرغداری های کشور کنترل و مهار شده است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته نزدیک به 100 واحد در کشور درگیر آنفلوانزای فوق حاد پرندگان بودند، ادامه داد: کنترل این بیماری و عدم مشاهده و گزارش آن در سطح مرغداری ها در حالی است که سال قبل تنها در استان قزوین بدنبال شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان پنج میلیون قطعه جوجه و مرغ معدوم شدند.

این مسئول گفت: با اقدامات کنترلی انجام شده در راستای پیشگیری از این بیماری و همچنین برنامه توسعه مرغداری های کشور، تولیدات صنعت طیور 20 درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین نیز در این دیدار گفت: سال گذشته خسارات فراوانی از ناحیه آنفلوانزای فوق حاد پرندگان به مرغداری های این استان وارد شد اما برنامه ریزی خوب سازمان دامپزشکی و رعایت نکات بهداشتی توسط مرغداری ها امسال خوشبختانه این بیماری همچون دیگر نقاط کشور در قزوین نیز مهار و کنترل شده است. با هدف پیشگیری از بیماری های طیور، سطح ایمنی و رعایت نکات بهداشتی در مرغداری های استان به بالاترین سطح خود رسیده است.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید