Iranian Agriculture News Agency

دبیرکل کانون سراسری مرغ تخم گذار ایران

تولید روزانه تخم مرغ در حدود 2700 تن است

باوجود واردات، در حال حاضر قیمت تخم مرغ در مرغداری‌ها به هر کیلوگرم 10 هزار و 200 تومان کاهش یافته است اما این کاهش قیمت برای مصرف‌کنندگان لحاظ نشده است.

تولید روزانه تخم مرغ در حدود 2700 تن است

تولید روزانه تخم مرغ کشور در حدود 2700 تن است و بخشی از این تولید نیز مازاد نیاز کشور است در حالی که طی هشت ماهه امسال دو هزار و 195 تن تخم مرغ وارد شده است.

فرزاد طلاکش دبیرکل کانون سراسری مرغ تخم گذار ایران  در گفت‌وگو با خبرنگار گروه کشاورزی ایانا در مورد واردات 2 هزار و 195 تنی در 8 ماهه امسال گفت: تولید روزانه تخم مرغ کشور در حدود 2700 تن است و بخشی از این تولید نیز مازاد نیاز کشور است.

او با بیان اینکه نیازی به واردات برای تخم مرغ وجود ندارد، افزود: پس از صدور پروفرمای (پیش فاکتور) دولت برای واردات که در سال 96 انجام شد، واردات این محصول تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری ادامه داشت.

طلاکش با تاکید به اینکه پس از اردیبهشت‌ماه و تا مهر امسال وارداتی انجام نشده است، گفت: پس از مهرماه دولت دوباره برای کاهش قیمت تخم مرغ مجوز واردات را صادر کرد.

او افزود: باوجود واردات، در حال حاضر قیمت تخم مرغ در مرغداری‌ها به هر کیلوگرم 10 هزار و 200 تومان کاهش یافته است اما این کاهش قیمت برای مصرف‌کنندگان لحاظ نشده است.

دبیرکل کانون سراسری مرغ تخم‌گذار ایران با بیان اینکه قیمت یک عدد تخم مرغ در حال حاضر باید در حدود 650 تومان باشد، تصریح کرد: این در حالی است که قیمت هر عدد تخم مرغ در سوپرمارکت‌ها  800 و در برخی مناطق به 900 تومان نیز می‌رسد.

او با بیان اینکه درج قیمت بر روی تخم مرغ می‌تواند ابزاری کنترل باشد، گفت: با توجه به تولید مازاد در کشور قیمت آن افت داشته و این موضوع موجب توقف صادرات شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید