Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان زنجان:

اجرای رفع تداخلات باعث کاهش پرونده‌های قضایی شده است

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان زنجان، اعلام کرد: با اجرای پروژه رفع تداخلات پرونده‌های قضایی استان در حوزه زمین کاهش قابل توجهی داشته است.

اجرای رفع تداخلات باعث کاهش پرونده‌های قضایی شده است

به گزارش خبرنگار ایانا درزنجان، حسین جعفری در نشست هیات هفت نفره واگذاری اراضی استان گفت: استان زنجان دارای یک هزار و ۱۹۸ پلاک با سطح دو میلیون و ۲۱۶ هزار و ۱۰۶ هکتار است که حدود یک میلیون و ۱۶۹ هزار هکتار از این سطح اراضی کشاورزی و حدود یک میلیون و ۴۶ هزار هکتار مابقی اراضی غیر کشاورزی را شامل می‌شود.

جعفری، افزود: از سال ۹۵تاکنون با شروع پروژه رفع تداخلات در استان زنجان ۵۲ پروژه با سطح ۱۳۸ هزار و ۵۴۵ هکتار در کمیسیون رفع تداخلات مطرح و مورد بررسی قرار گرفته است که از این سطح ۷۵ هزار و ۸۴۵ هکتار مربوط به اراضی ملی و ۶۲ هزار و ۷۰۰ هکتار مربوط به اراضی غیر ملی بوده است.

به گفته جعفری، پس از بررسی این تعداد پرونده درکمیسیون نهایتا ۸ هزار و ۷۸۸ هکتار به سطح اراضی غیرملی افزوده شده است به طوری که پس از بررسی‌ها ۷۳ هزار و ۳۱۸ هکتار به عنوان اراضی غیر ملی و ۶۵ هزار و ۲۲۷ هکتار به عنوان اراضی ملی ثبت شده است.

او با اشاره به اینکه در حال حاضر پروژه رفع تداخلات در سطح 337 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان زنجان در حال اجراست که ۳۷درصد اراضی را شامل می‌شود، گفت: این سطح در صورت همکاری ادارات عضو کمیسیون تا پایان سال 98 نهایی خواهد شد.

جعفری افزود: پروژه کاداستر اکنون در سطح ۲۷۰ هزار هکتار از اراضی استان در حال اجراست.

او با اشاره به وجود ۹۴۵ پرونده واگذاری اراضی در استان زنجان اظهار کرد: از این تعداد ۸۴۴ پرونده  شامل ۱۳ هزار هکتار واگذار شده و ۱۱۰ پرونده با سطح یک هزار و ۴۰۰ هکتار در هیات هفت نفره مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان زنجان، با بیان اینکه با اجرای پروژه رفع تداخلات پرونده‌های قضایی استان در حوزه زمین کاهش قابل توجهی داشته است، گفت: درسال گذشته استان زنجان در اجرای پروژه‌های کاداستر و رفع تداخلات جزو سه استان برتر کشور بوده است.

به گزارش ایانا، نشست هیات هفت نفره واگذاری اراضی با حضور آیت الله خاتمی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان روز یکشنبه ۲ دی ماه جاری در سالن جلسات امور اراضی برگزار شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید