Iranian Agriculture News Agency

مدیرکل دفتر میوه‌های سردسیری و خشک وزارت جهاد کشاورزی:

۷۰۰ هزار تن سیب در سردخانه‌های کشور موجود است

ایانا-کشاورزی: امسال تولید ۳ میلیون و ۲۰۰ تا ۴۰۰ هزار تن سیب در کشور پیش بینی شده است.

۷۰۰ هزار تن سیب در سردخانه‌های کشور موجود است

مدیرکل دفتر میوه‌های سردسیری و خشک وزارت جهاد کشاورزی موجودی سیب سردخانه های کشور را حدود ۷۰۰ هزار تن اعلام کرد و گفت: امسال ذخیره کافی از این محصول برای مصرف داخلی و نیاز شب عید داریم.

به گزارش ایانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، شکراله حاجی وند افزود: امسال تولید ۳ میلیون و ۲۰۰ تا ۴۰۰ هزار تن سیب در کشور پیش بینی شده است.

او میزان صادرات سیب درختی در سال ۹۶ را حدود ۶۰۵ هزار تن عنوان کرد و اظهار داشت: این صادرات به کشورهای حوزه خلیج فارس، آسیای میانه و کمی هم به اروپا انجام شده است.

حاجی وند گفت: از ابتدای سال تا کنون نیز حدود ۲۰۷ هزار تن صادرات سیب داشته ایم.

او با بیان این که سال گذشته ذخیره سیب شب عید ۲۰ هزار تن بود، تصریح کرد: برای ذخیره سازی شب عید امسال، به اندازه کافی و بیش از نیاز سیب موجود است.

مدیر کل دفتر میوه های سردسیری و خشک معاونت امور باغبانی درباره قیمت سیب نیز اذعان داشت: قیمت سیب متعادل است، اما از بارانداز به بعد قیمت این محصول بسیار متغیر می شود و از این رو دستگاه های نظارتی باید کنترل های لازم را انجام دهند.

او تولید جهانی سیب را ۹۰ میلیون تن عنوان کرد و گفت: ایران به لحاظ تولید پس از چین، آمریکا و هلند، رتبه چهارم جهان را دارد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید