Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی آران و بیدگل:

۱۲۰۰ تن پنبه از مزارع آران و بیدگل برداشت شد

آران و بیدگل مدیر جهاد کشاورزی اران و بیدگل گفت: با پایان زمان برداشت پنبه در آران و بیدگل بیش از یک هزار و 200 تن پنبه از مزارع شهرستان برداشت شد.

۱۲۰۰ تن پنبه از مزارع آران و بیدگل برداشت شد

حسین فتاحی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: امسال سطح زیر کشت پنبه در آران و بیدگل حدود 350 هکتار بود که نسبت به سال قبل حدد 40 درصد کاهش داشته است.

وی به کاهش سطح زیر کشت پنبه از سه سال قبل تاکنون نیز اشاره کرد و گفت: از هزار و 100هکتار سطح زیر کشت پنبه در آران و بیدگل در سال94 هم اکنون 350هکتار سطح زیر کشت پنبه در شهرستان وجود دارد.

مدیر جهاد کشاورزی آران و بیدگل آب بر بودن محصول پنبه را دلیل اصلی این کاهش بیان کرد و گفت: پسته، گیاهان دارویی و زعفران جایگزین پنبه درآران و بیدگل شده اند.

وی افزود: مناطق عمده تولید پنبه در این شهرستان سفیدشهر، نوش‌آباد و یزدل است و تا پایان آذر 700بهره‌بردار در زمینه برداشت این محصول زراعی فعالیت کردند.

فتاحی، کشت همزمان محصول صیفی و پنبه را در یک زمین کشاورزی از ابتکارات منحصر به فرد کشاورزان این منطقه دانست و گفت: کشاورزان کویر با این نوآوری بازدهی آبیاری را تا 30 درصد افزایش داده و در زمین‌های کشاورزی حاصل‌خیز هم صرفه‌جویی کرده‌اند.

گفتنی است آران و بیدگل بیش از 14 هزار هکتار باغ و مزرعه دارد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید