Iranian Agriculture News Agency

اعلام آمادگی شرکت بازرگانی دولتی ایران برای حمل کالاهای اساسی:

ورود 15 میلیون تن کالای اساسی به کشور در سال جاری

ایانا- اقتصاد: در بخش کالاهای اساسی در 9 ماه اول امسال تا 25 آذر ۱۵ میلیون تن کالا وارد کشور شده است

ورود 15 میلیون تن کالای اساسی به کشور در سال جاری

 مدیرعامل شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران گفت: آماده گفت‌وگو با سازمان بنادر و دریانوردی برای افزایش تعامل و همکاری در حمل کالای اساسی هستیم.

به گزارش ایانا به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، یزدان سیف در مراسم گرامیداشت هفته حمل‌ونقل و انعقاد قرارداد و تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری 1800 میلیارد تومانی بخش خصوصی در بنادر، افزود: مهمترین رکن رقابت‌پذیری در جوامع، بهره‌وری است بدین جهت، تنها نکته‌ای که قادر است هزینه‌های تمام شده ما را کاهش دهد هزینه مبادله است.

او یادآوری کرد: در بخش کالاهای اساسی در 9 ماه اول امسال تا 25 آذر ۱۵ میلیون تن کالا وارد کشور شده است که این مقدار نسبت به منابع، حجم اندکی است.

سیف افزود: امروز در بخش حمل‌ونقل خصوصاً حمل‌ونقل دریایی از کرانه‌ها برای حمل داخلی استفاده نمی‌کنیم، در استان‌های مصرف‌کننده گندم که کرانه دارند نظیر هرمزگان، بوشهر، سیستان و بلوچستان و گیلان 1.2 میلیون تن جابه‌جایی گندم به این مقاصد وجود دارد، اما ظرفیت حمل کرانه‌ای فراهم نیست.

معاون وزیر جهاد کشاورزی  ادامه داد: در مقوله کالاهای اساسی می‌توانیم الگوهای با سلایق متخصصان لجستیک پیاده‌سازی کنیم. ما می‌خواهیم آن باشیم که سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان لجستیک پیشرفته می‌خواهد.

سیف افزود: کالاهای اساسی از خوزستان سوار کامیون می‌شود و به سیستان، بوشهر و فارس می‌رود این در حالی است که می‌توان این بار را از طریق دریا جابجا کرد.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران ادامه داد: از سازمان بنادر و دریانوردی می‌خواهیم سهم کالای اساسی در بنادر را برای ما مشخص کند.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، وی تأکید کرد: کاهش هزینه‌های در حوزه دریا و بنادر مهم است، ما آماده گفت‌وگو با سازمان بنادر برای رسیدن به جایگاه مطلوب هستیم تا در گام اول سهم حمل‌ونقل از GDP و سپس سهم حمل دریایی در حمل کالای اساسی افزایش یابد که تسهیل‌سازی و کاهش هزینه‌ها در این امر بسیار مثمر ثمر است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید