Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دره شهر:

پرداخت 6 میلیارد تومان تسهیلات بانکی اشتغال روستایی

مدیر جهادکشاورزی شهرستان دره‌شهر گفت: به منظور اجرای سیاستهای ابلاغی دولت و بر اساس آیین نامه اجرایی قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار مناطق روستایی و عشایری در شش ماهه اول سال جاری مبلغ ۶ میلیارد تومان تسهیلات بانکی بلندمدت در راستای اشتغالزایی و در قالب طرح‌های اشتغال روستایی و عشایری در حوزه کشاورزی به روستاییان و عشایر دارای شرایط خاص پرداخت شده است.

پرداخت 6 میلیارد تومان تسهیلات بانکی اشتغال روستایی

طیار فیلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا اظهار کرد: بانک‌های کشاورزی، پست بانک، توسعه تعاون و صندوق کارآفرینی امید به عنوان موسسات عامل در پرداخت تسهیلات طرح اشتغالزایی روستایی هستند و بر اساس آمار طرح‌های دامداری، باغبانی، گل نرگس و گیاهان داروئی بیشترین سهم در اشتغال متقاضیان داشته است.

فیلی اشتغالزایی روستاییان و عشایر را یکی از اولویت‌های ضروری این شهرستان برشمرد و گفت: اقدامات خوبی در زمینه ایجاد فرصت‌های شغلی برای جوانان روستایی و عشایری با هدف کاهش بیکاری و رونق اشتغال به منظور اجرا در مناطق روستایی فراهم شده است.

وی مجموع کل طرح‌های مصوب شده در کارگروه فنی شهرستانی را ۱۹۰ طرح با عناوین دام باغبانی صنایع کشاورزی عنوان کرد و گفت: تاکنون متقاضیان و صاحبان این گونه طرح‌ها در حوزه این شهرستان از تسهیلات ویژه اشتغال پایدار روستایی بهره مند گردیده اند.

وی ادامه داد: تزریق اعتبارات در روستاها به رونق بخشیدن اقتصاد روستائیان کمک خواهد کرد و در صورت تداوم حمایت‌های دولت شاهد ایجاد اشتغال پایدار و اساسی در مناطق روستایی خواهیم بود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید