Iranian Agriculture News Agency

اجرای 200 طرح آب و خاک در اراضی کشاورزی استان تهران

مدیر آب و خاک جهادکشاورزی استان تهران از اجرای 200 طرح آب و خاک با اعتباری بالغ بر 150 میلیارد تومان در این استان خبر داد.

اجرای 200 طرح آب و خاک در اراضی کشاورزی استان تهران

به گزارش خبرنگار ایانا در تهران، امین روشنی در بیست و دومین جلسه ستاد سامانه‌های نوین آبیاری استان که با حضور اعضای ستاد و انجمن صنفی مجریان سامانه در محل سالن جلسات این سازمان برگزار شد، اظهار کرد: 200 پروژه عمرانی و تولیدی دربخش آب و خاک، اجرای سامانه‌های نوین آبیاری، تجهیز و نوسازی کانال‌های زهکشی، احیا و مرمت قنوات در حال اجراست و تا پایان سال به بهره برداری می‌رسد.

وی تصریح کرد: اعتبارات حوزه آب و خاک در 3 بخش اعتبارات ملی، استانی و همچنین اعتبارات از محل ارزش افزوده تامین می‌شود که با اعتبار حدود 150 میلیارد تومان 200 پروژه در حوزه آب و خاک در اراضی کشاورزی استان تهران مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

مدیر آب و خاک سازمان جهادکشاورزی استان تهران ادامه داد: برنامه ابلاغی وزارت جهادکشاورزی برای سال جاری در استان تهران تجهیز 5 هزار و 566 هکتار از اراضی کشاورزی به سیستم آبیاری تحت فشار است که از این میزان، تاکنون 4هزار و 331 هکتار اجرا شده و 4هزار و 132 هکتار نیز در دست اجراست.

وی با بیان اینکه تا پایان امسال بیش از 8 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان تهران به سیستم نوین آبیاری مجهز می‌شوند، گفت: از این میزان 2 هزار و 111 هکتار بصورت خود اجرایی توسط کشاورزان در حال اجرا است و همچنین 2 هزار و 220 هکتار دیگر از طریق تسهیلات بانکی در حال اجراست.

روشنی افزود: بیشتر این طرح‌ها در شهرستان‌های کم بارش استان از جمله شهرستان‌های ورامین، پاکدشت، پیشوا، قرچک، ری، شهریار و ملارد در حال اجراست.

در این جلسه مقرر شد که از اول بهمن ماه سایت انجمن صنفی مجریان سامانه‌های نوین آبیاری استان تهران راه اندازی و به صورت آزمایشی به مدت 3ماه شروع به کار کند.

روشنی در این باره گفت: با فعالیت این سایت، رزومه و نحوه فعالیت پیمانکاران در حوزه آب و خاک در این سایت بارگذاری می‌شود و از این پس کشاورزان می‌توانند پیمانکاران موردنظر خود را برای اجرای پروژه سامانه‌های نوین آبیاری انتخاب کنند.

تصمیم‌گیری درباره نحوه اجرای پروژه‌های آبیاری موضعی با استفاده از لوله‌های لی‌فلت، تشریح اعتبارات مصوب استانی و هماهنگی در نحوه اطلاع رسانی پروژه‌های زیر بخش آب و خاک هر شهرستان از دیگر موضوعات مطرح شده در این جلسه بود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید