Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس پیشنهاد داد:

مدیریت امور اراضی در استان‌های بزرگ به اداره کل تبدیل شود

گردهمایی مدیران امور اراضی کل کشور در استان فارس برگزار شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: به منظور پیگیری بهتر امور، تشکیلات وسیع‌تر و منسجم‌تر مورد نیاز است، از این رو پیشنهاد می‌شود مدیریت امور اراضی در استان‌های بزرگ به اداره کل تبدیل شود.

مدیریت امور اراضی در استان‌های بزرگ به اداره کل تبدیل شود

به گزارش خبر نگار ایانا در شیراز، محمد مهدی قاسمی در گردهمایی مدیران امور اراضی کشور در شیراز، یادآور شد: نظیر شیلات در استان‌های ساحلی، با تبدیل مدیریت امور اراضی به اداره کل در استان‌های بزرگ ، تشکیلات منسجم‌تر و وسیع‌تری، پیگری وظایف محوله به امور اراضی را برعهده می‌گیرند.

این مقام مسئول با اشاره به کمبود اعتبارات و نیروی انسانی مدیریت امور اراضی، افزود: با تغییر مدیریت امور اراضی به اداره کل این مشکلات حل شده و  توجه بیشتری به زمین و امور اراضی در استان‌ها می‌شود و در نتیجه وظایفی که در استان‌ها بر عهده‌ ما است به نحو شایسته‌‍‌تر دنبال می‌شود.

قاسمی با بیان این‌که در حوزه قلع و قمع، احکام صادره قطعی در استان وجود دارد که اعتبار کافی جهت اجرای این احکام نداریم، تصریح کرد: به تناسب حجم کار استان اعتبار و نیروی انسانی متناسب را خواستاریم.

او در ادامه  با اشاره به کمبود نیروی حقوقی استان که منجر به ایجاد چالش در زمینه دفاع از پرونده‌ها شده، گفت: جمعی از نیروهای امور اراضی در قالب قرار داد حجمی مشغول به کار هستند که  جهت پیشبرد بهتر امورات، پیشنهاد می‌شود به منظور تغییر وضعیت این افراد  اقدام ویژه و سریعتر صورت گیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس در بخش دیگر از سخنان خود با اشاره به این‌که به منظور تسهیل و سرعت‌بخشی به کار مردم،  باید ضریب نفوذ IT را در امور ارضی فراتر ببینیم، یادآور شد: در این چند سال اخیر امور اراضی این استان با توجه به IT ، فرآیندنگری و  نظام‌مند کردن امورات پیشرفت‌های شایانی داشته و افزود: کاربرد IT، نیازمند فرآیندنگری و تبیین چارچوب و فلوچارت بوده که این امر در استان فارس اجرا شده است.

قاسمی در بخش از سخنان خود با اشاره به این‌که استان فارس  7.4 درصد مساحت کشور را داراست که 32.4 درصد از مساحت آن جمعیت روستایی، 54 درصد مراتع، 21درصد جنگل، 14درصد اراضی کشاورزی و 11 درصد سایر کاربری‌ها است، افزود: این استان با 18.1 درصد مساحت جنگل کشور، مقام اول سطح جنگلی و با 8.6  درصد مراتع کشور مقام سوم کشور را دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس با بیان این‌که بیش از 50 درصد از فضای کسب و کار در این استان کشاورزی است، تاکید کرد: سهم شاغلین بخش کشاورزی استان 20.6 درصد بوده، متوسط رشد سالانه  ارزش افزوده  بخش کشاورزی 17 درصد، 40درصد ارزش دلاری صادرات غیرنفتی و ارزش کل تولیدات این استان  24 هزار و 540 میلیارد تومان است.

گردهمایی مدیران امور اراضی کل کشور در روزهای 28 و 29 آذرماه  با حضور علیرضا اورنگی رئیس امور اراضی کشور در شیراز برگزار شد.

 

 

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید