Iranian Agriculture News Agency

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان:

مشکل آب اصفهان با اعمال مدیریت یکپارچه رفع می‌شود

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان، گفت: آب مشکل و معضلی نیست که بتوان انتظار حل آن را از یک دستگاه داشته باشیم، بلکه با مدیریت یکپارچه قابل رفع است.

مشکل آب اصفهان با اعمال مدیریت یکپارچه رفع می‌شود

به گزارش خبرنگار ایانا،  مسعود میر محمد صادقی در نشست هم‌اندیشی پروژه مدیریت یکپارچه منابع آب رودخانه زاینده‌رود، مشکل اساسی امروز استان اصفهان را کمبود آب دانست و اظهار کرد: این در حالیست که ایران درگیر معضل آب است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان اصفهان، بیان کرد: وی با بیان اینکه آب یک مسئله چند انضباطی است که ذی‌نففعان متعددی در آن دخیل و شریک هستند.

او با بیان اینکه، مشکل آب تنها در لوای مدیریت یکپارچه حل شدنی است، اضافه کرد: انتظار از یک دستگاه برای حل معضل آب دور از ذهن است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان حجم سد زاینده رود را 135 میلیون متر مکعب اعلام کرد و گفت:این در حالی است که ظرفیت زاینده رود یک هزار و 400 میلیون متر مکعب است.

او با اشاره به جلسه‌ای با مسئولان وزارت نیرو پیرو پروژه مشترک آلمان و ایران در حوزه مدیریت یکپارچه سازی منابع آب رودخانه زاینده رود متذکر شد: نتایج این پروژه چراغ راه آینده ما در حل مشکلات زاینده‌رود خواهد شد .

میر محمد صادقی به جنبه های مختلف پروژه اشاره کرد و گفت:در این پروژه به خوبی ابزارهای مدیریتی،‌ نرم افزارهای مختلف در حوزه آب‌های سطحی،‌زیرزمینی و سناریوسازی‌های خوب صورت گرفته و مباحث تخصصی علمی زیادی را شاهد بودیم.

او از اجرای خوب مدیریت پساب در شهرک صنعتی مورچه خورت خبر داد و افزود: در حال حاضر دو فاز از پروژه مدیریت یکپارچه منابع آب زاینده رود اجرایی شده است که در فاز سوم وارد مرحله عملیاتی می‌شویم.

این مقام مسئول استان اصفهان با بیان اینکه هم اکنون در قالب این پروژه شورای هماهنگی حوزه زاینده رود تعریف شده است،‌ اضافه کرد: پس از 8 سال کار مطالعاتی و خروجی آن امروز و در این نشست انتظار نظارت و نگاه نقادانه هستیم که بتوانیم اشکالات کار را شناسایی و اشکال‌زدایی کنیم.

او گفتگو را تنها روش کارآمد برای حل مسائل زاینده‌رود دانست و افزود: تعامل با تمام ذی‌نفعان که هر یک از سطح فرهنگی مختلفی برخوردارند کاری دشوار است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید