Iranian Agriculture News Agency

/ اختصاصی ایانا/

نژاد اصیل سگ ایرانی به رسمیت شناخته شد

مرکز توانبخشی امام علی برای تربیت سگ راهنما برای توان‌یاب‌ها قرارداد بسته است

کشور ترکیه در حرکتی بزرگ برای عقیم سازی سگهای خیابانی کمک بزرگی به کنترل سگها بی خانمان کرده است.به طوری که کمتر در خیابان سگ بی اصالتی دیده می شود. در ایران هم این حرکت شروع شده است و کارهای بزرگی در این زمینه انجام شده است . هفته گذشته از یکی از مربیان بزرگ دنیا دعوت شد تا کلاسهای آموزشی در این خصوص برگزار کند .در پایان این 5 روز سمینار دست آوردهای مطلوبی به دست آمد.

نژاد اصیل سگ ایرانی به رسمیت شناخته شد

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایانا، شنبه 24 آذر ماه مرکز قراردادی مابین ارکان دیزگلو، نماینده فدارسیون جهانی سگ و مرکز توانبخشی امام علی منعقد شد.

ارکان دیزگلو به عنوان مربی و نماینده «فدارسیون جهانی سگ الیانز» با بیست و هفت سال سابقه در آموزش سگهای کار و حضور در عرصه های بین المللی  به عنوان مربی ارشد ترکیه در مرکز پلیس و ارتش حضور فعال داشته است . او در درمان بیماری اوتیسم  از طریق سگ، راهکارهای بسیار علمی را ابداع کرده است و هم اکنون افراد زیادی در ترکیه تحت درمان این بیماری با کمک سگ هستند. همین امر باعث شد تا  این قرارداد با او بسته شود تا بتواند از دانش خود در جهت صحبت کردن و راه رفتن بیماران اوتیسمی و معلولان کمک گرفته شود. 

سمینار

این مربی ترک 19 آذر ماه برای شرکت در اولین سمینار بین المللی فدارسیون جهانی سگ الیانز در ایران و شرکت سامان دام شرکت کرد . این شرکت و نماینده نظام صنفی استان البرز است  و فعالیت این مرکز تحقیق و خدمات نوین سگهاست و حمایت و به کارگیری علم در کنترل جمعیت سگهای خیابانی است .

این سمینار در پنج روز فشرده در بخش کارگاهی در مرکز بین المللی sdv  برگزار و تئوری ان که در دانشگاه امام خمینی تدریس شد . در این سمینار به گفته فرید رکابدار ، ریاست مرکز سامان دام «ثبت و به رسمیت شناختن سگ های بومی ایران مخصوصا نژاد سگ سرابی، شرکت کنندگان و حاضران را با دلی لبریز از افتخار سالن را ترک کردند.»

زادگاه اصلی سگ سرابی آذربایجان و شهر سراب بوده است. در گذشته از سگ های غول پیکر سرابی در ارتش و قوای نظامی استفاده میشده است. نژاد سرابی به دلیل برخی شرایط فرهنگی-مذهبی در ایران و بی‌توجهی، در بیشتر سازمان‌ها و موسسات بین‌المللی ثبت، تکثیر و حفظ نژاد سگ‌ها ناشناخته و از رقابت‌های جهانی بازمانده بود.

با ثبت جهانی سگ سرابی، تمامی 198 کشور عضو فدراسیون الیانز می توانند به طور رسمی با ایران کار کنند و ایران محصولات خود را به این کشورها صادر کند.

در این مراسم حسین زاجکانی نماینده سابق مجلس و رییس خیریه نیک آفرینان غدیر و سعید عامری عضو هیئت مدیره سامان دام وطن و موسس خیریه نیک آفرینان غدیر حضور داشتند.

 

سگ

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید